Bab 32

468 34 4
                                    

Dylan mengerutkan dahinya apabila merasa badannya bagaikan di pukul-pukul.

Matanya perlahan-lahan dicelik sebelum di buka sepenuhnya selepas terbiasa dengan cahaya lampau yang silau di ruangan itu.

Dylan kemudian melihat keadaan sekeliling ruangan itu bagaikan bilik kosong yang tidak dipakai kerana mempunyai sarang labah-labah dan berhabuk seperti bertahun-tahun tidak dibersihkan.

Dylan mengerutkan hidungnya melihat itu.

Di sisi lain di ruangan bilik itu terdapat seorang remaja seumuran Rayyan yang tidak sedarkan diri dan diikat.

Dylan juga diikat tetapi dia dan Rayyan diikat bersama dengan posisi belakangnya bertembung dengan belakang Rayyan.

Kaki dan tangan mereka diikat agar mereka tidak melarikan diri.

"Abang Rayyan bangun."Dylan mengoyangkan badan Rayyan sedikit.

"Bangun.."Suaranya dikuatkan sedikit.

"Oi sister-in-law!"Jeritnya pula.Adoi!

"Mhm?"

"Hoh."Dylan tersengih melihat Rayyan yang bangun selepas gelaran 'sister-in-law' dijeritnya.

"Dylan?"Rayyan yang baru sedarkan diri berkata sambil menggelengkan kepalanya sekali untuk menghilangkang rasa pening kepalanya.

Tut-

Satu bunyi tiba-tiba saja terdengar .Dylan memusingkan kepalanya.

"Bunyi apa tu?"Rayyan yang baru sedar masih lemah dan bertanya dengan suara yang sedikit serak tambah pula dengan luka di badannya.

Dylan pula merasa bersalah apabila menyedari 'sister-in-law'nya masih terluka dan dia sepatutnya tidak bangunkan Rayyan tadi.

Rayyan yang tidak sedar akan perasaan bersalah Dylan,bertanya,"bunyi apa tu?"

Tut-

"Ah?oh."Dylan yang tersedar dari perasaan bersalahnya mengangkat tangannya sedikit agar Rayyan dapat melihat jam tangannya memandang tangannya diikat dibelakang.

"Abang Rayyan boleh tak tekan tombol sebelah kanan tu?"

"Mn."Jawabnya tanpa bertanya apa fungsi tombol yang ada pada jam Dylan.

Tangannya yang diikat cuba diregangkan untuk menekan tombol pada jam tangan Dylan.

"Dapat."bisiknya.

Tut-

"Dylan?"

Satu suara sedikit garau terdengar.

Mata Dylan bercahaya mendengar suara itu."Abang Ren!"Nadanya jelas teruja.
Dadanya merasa lega.

"Siapa tu?"Tanya Rayyan curiga.

"Hah?oh."Dylan memperkenalkan Ren kepada Rayyan."Kenalkan ni abang Ren. Abang Ren, ni abang Rayyan."katanya tidak tahu yang Rayyan kenal Ren sebelum ni.

"Yo~.”sapanya.”Dia memang  marah besar bila nampak keadaan korang teruk macam ni.."

Kata Ren apabila melihat keadaan Rayyan dan Dylan melalui kamera CCTV dari komputer ribanya yang terluka tambah lagi Rayyan yang memang tak payah cakap pun kau dah tahu keadaan dia adalah yang lebih teruk.

Rayyan juga pelik apabila mendengar itu.Dia tidak tahu siapa yang dimaksudkan Ren 'dia'.

"Where my Brother?"Tanya Dylan.

"Hell-"

Suaranya jelas terdengar sedang tertawa.

"Okay,just kidding~"

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now