Deel 34: Zijn verhaal (Niklaus)

1.1K 57 6
                                    

Deel 34: Zijn verhaal (Niklaus)

Niklaus was vanaf zijn geboorte vreselijk verwend door zijn vader. Hij hoefde maar iets te willen en hij kreeg het meteen. Er was iets wat Niklaus altijd gewild had en dat was de liefde van zijn moeder. Hij voelde al van jongsafaan dat er iets niet klopte. Er klopte iets niet aan haar gedrag. Hij hoorde haar elke nacht stilletjes huilen en overdag had ze altijd een glimlach op haar gezicht. Hij wilde haar elke dag vragen wat er aan de hand was, maar hij durfde niet. Hij was te bang voor wat hij te horen zou krijgen. Hij hield vreselijk veel van zijn moeder tot de dag dat zij een kus op zijn voorhoofd drukte. Hij wilde haar niet laten gaan want zij was zijn steun en toeverlaat. Nachtenlang droomde hij dat zijn moeder het huis zou verlaten en zou vertrekken ver hier vandaan.

De volgende ochtend op zijn achtste verjaardag voelde het huis koud en bitter aan. Zijn vader was stil, doodstil. Iedereen negeerde Niklaus en hij kwam er dagen later achter dat zijn moeder vertrokken was. Ze was vertrokken  met een andere man. Niklaus was woest en zijn kleine prille hart brak in miljoenen stukjes. Hoe kon ze hem nou alleen achter laten! Hij hield verdomme van haar. Was zijn liefde dan niet goed genoeg!

Elk jaar groeide hij op en werd killer, sterker, bozer en het ergst van al zijn haat voor zijn moeder werd groter. Tijdens zijn verjaardag moest hij iets doen wat de mensen koude rillingen gaf over hun rug. Hij had mensen vermoord, gewurgd, bedreigd en gemarteld. Hij wilde de pijn diep in zijn hart wegvegen met bloed aan zijn handen. Zijn vader werd steeds afstandelijker en al gauw vertrok hij naar Duitsland om zijn bedrijf daar verder uit te breiden.

Niklaus bleef alleen achter met geld, personeel, vrouwen en macht. Hij breidde het bedrijf van zijn vader uit op zijn 17de en werd bekend onder veel zakelui. Niklaus stond bekend om zijn charmante uitstraling, maar iedereen wist dat er iets duisters schuilde diep binnen Niklaus.

Op zijn 18de huurde hij de duurste detectief van het land en zocht naar zijn moeder. Hij vond zichzelf volwassen genoeg om haar met zijn eigen handen te kunnen vermoorden. Hij zou haar keel doorsnijden en haar vertellen hoe het voelde om achter gelaten te worden. Al gauw kreeg hij het nieuws wat hem niet plezierde. Zijn moeder was overleden op haar kraambed tijdens de bevalling van een tweeling. Niklaus was woest en gooide alles overhoop. Niemand kon hem bedaren en hij raasde door totdat hij een houten kist vond in de slaapkamer van zijn vader. Met een bijl opende hij het slot en hij las de vele brieven door.

Voor het eerst in jaren liepen de tranen over zijn wangen. Hij had nooit verwacht dat wat hij nu voelde verdriet was. Hij had al die tijd gedacht dat het haat was. Hij las alle brieven door van zijn moeder en kwam terecht bij de laatste.

Hierbij, verklaar ik,
mijn dochters Arianne en Ariële,
tot twee huwelijkskandidaten voor Niklaus van der Heumelen,
Zoon van Jan van der Heumelen,
tot de tijd dat Niklaus,
Zijn besluit heeft genomen tot wie hij gekozen heeft als zijn bruid.

Met bloed en inkt verzegel ik mijn belofte,
Pieter Karel Thomas van Looffen

Hij brulde het uit van het lachen. De man waarmee zijn moeder was weglopen gaf zijn dochters weg als vuil. Hij wilde nu zoete wraak. Wraak op de bastaard kinderen van zijn moeder en op de man waarmee ze was weggelopen. Hij zou ervoor zorgen dat hun leven tot een ware hel zou veranderen en dat hun wensten dat ze liever dood waren.

Niklaus kondigde in verschillende kranten aan dat hij ging verhuizen na het kleine dorpje in het Noorden. Hij kocht er de duurste landhuis en nam al zijn personeel met zich mee. Via een brief liet hij zijn vader weten dat hij verhuisd was vanuit het zuiden. Zoals gewoonlijk kreeg hij geen antwoord, maar dat maakte Niklaus niets meer uit. Hij wreef opgewonden in zijn eigen handen en fluisterde zichzelf toe.

Let the game begin.

Secret loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu