Deel 40: Pure liefde
Ariële POV
Iedere ochtend was een dag extra met Frederic. Hemel, Ariële was zo gehecht aan hem dat ze van hem begon te houden. Ariële kwam erachter dat er meer dan twintig jaar tussen hen scheelde. Het feit dat hij haar als een echte vrouw behandelde lieten de vlinders in haar buik niet met rust. Het stille eenzame meisje was binnen één maand verandert in een vrolijk lachend beeldschoon meisje. De schoonheid die zij bezat van haar moeder leken nu sterker dan ooit tevoren. Haar haren glanste in de zon en haar huid was weer egaal zacht en zonder enige oneffenheden. Ze kwam ook aan en haar magere lichaam begon weer vormen te krijgen. Sinds lange tijd wilde Ariële niets liever dan samen te smelten met Frederic. Het was een grote taboo om intiem te zijn voor het huwelijk. Haar vader zou haar nooit meer kunnen voorstellen aan een andere man. Haar tienerverliefdheid schoof dit allemaal opzij. Het intereseerde haar niet. Als Frederic haar zou verlaten zou ze toch nooit meer verliefd kunnen worden op een ander.
Haar vader was voor twee dagen vertrokken naar een ander dorp om wat eieren, melk, vers gebakken brood en enkele antieke spullen te verkopen. Het was een lange reis en Ariële wilde dit benutten met haar geliefde. Het geheim houden van hun relatie was het allerspannends. Ariële had een cake gebakken met appel erin. Ze maakte ook een toetje met wat vers geplukte aardbeien uit hun volkstuintje. Er werd geklopt op de voordeur en ze streek gauw haar jurkje recht. Vandaag koos ze voor de hemelsblauwe korte jurk die net boven haar knieën kwam. Haar ogen had ze omringd met wat khol die ze stiekem had gekocht op de lokale markt. Haar haren liet ze los hangen. Met een roze blos op haar wangen opende ze de voordeur en keek naar de liefde van haar leven. Hij had een witte blouse aan en een nette broek. Zijn haren had hij naar de zijkant gekamd en zijn mondhoeken krulden omhoog. Als een ruige beer stapte hij op haar af en gromde. Giegelend gooide ze de deur dicht en sprong in zijn armen. Hij draaide haar in de rondte en ze lachtte het uit.
Lachend legde hij haar neer en keek in haar verliefde ogen. Zijn bruine ogen keken haar zo diep aan waardoor hij haast kon zien wat er in haar hoofd afspeelde. Ze tuitte haar lippen en hij drukte er een echte smakkerd op. Ariële trok zichzelf los en wees hem naar de zetel bij de schouw.
‘Heb je goed kunnen slapen mademoissele?’ vroeg hij zwoel
‘Natuurlijk niet als je mij lastig valt in mijn dromen’ lachtte ze charmant
Ze boog voorover bij de oven en ze wist dat hij genoeg inkijk had doordat haar jurk omhoog reikte. Ariële zag hem slikken en wegkijken toen ze hem betrapte. Haar hart leek wel zo uit haar borstkas te springen. Met twee ovenwanten haalde ze de cake eruit en een heerlijke aroma verspreidde het huis. Frederic kwam goedkeurend naar het aanrecht lopen en haalde een fles rode wijn tevoorschijn.
‘Waar staan de wijnglazen?’ vroeg hij
‘Boven de aanrecht op de plank’ antwoorde ze terwijl ze de cake uitstortte op een schaal om af te koelen
Als een echte heer schonk hij de grote wijnglazen halfvol en reikte een aan haar.
‘Ik heb nog nooit wijn gedronken’ zei ze verlegen
‘Alles voor de eerste keer’ glimlachte hij
Ze keek hoe hij zijn glas heen en weer in een klein rondje draaide. Daarna rook hij eraan en nam een kleine slok. Ariële keek hem aan alsof hij iets heel vreemds deed. Met een kleine glimlach keek hij haar aan.‘Waarom doe je dat?’ vroeg ze verward
‘Zodat ik de puurheid van de wijn goed kan proeven. De wijn drink je met al je zintuigen la chérie’ zei hij met zijn schore hese mannelijke stem
Ariële wist niet wat ‘la chérie’ betekende, maar het gaf haar kippenvel over haar hele lichaam. Hij keek haar lang aan toen hij het haar vertelde. Het moest een liefdeskoosnaampje zijn.
‘La chérie betekend schatje’ glimlachte hij alsof hij haar gedachtes kon lezen
Voorzichtig nam ze een kleine slok van haar wijn en moest wennen aan de sterke smaak. Ze legde de wijnglas neer en sneed de wat afgekoelde cake in plakken. Als een echte gastvrouw liep ze keurig naar de salontafel en legde een plak cake netjes op een schaaltje voor Frederic. Ze wilde haar goede huishoudkunsten gebruiken als een verleiding. Misschien zou hij haar meer zien dan enkel als een minnares. Ze schonk wat versgebrouwen koffie en legde dit ook voor hem neer. Ze deed twee suikerklontjes in zijn kopje en wat verse melk. Sloom roerde ze met het lepeltje terwijl ze zijn blik voelde branden.
‘Ik vind het heerlijk als jij mij bedient’ fluisterde hij en boog wat voorover uit de zetel
‘Ik zal je voor de rest van mijn leven bedienen als jij mij tot jouw vrouw neemt’ fluisterde ze zacht
Zijn glimlach verdween kort van zijn gezicht en al gauw kreeg hij zijn ondeugende glimlach. Hij trok haar arm en gillend kwam ze op zijn schoot terecht.‘Ariële..tu veux m’ épouser?’ fluisterde hij schor in haar oor
Ariële legde haar hoofd op zijn schouder en begreep niet wat hij vroeg. Hij duwde haar wat overeind en verzegelde haar lippen met een zachte zoen. Knalrood draaide ze haar hoofd weg van hun passievolle zoen. Hij legde zijn voorhoofd tegen haar schouder en glimlachte.
‘Ariële.. tu veus m’ epouser chéri?’ vroeg hij nogmaals
‘Wat vraag je eigenlijk?’ vroeg ze zacht
‘Wil je met mij trouwen lieverd?’ glimlachte hij
JE LEEST
Secret love
Historical FictionTwee tweelingzussen uit een arbeidersgezin weten niet dat hun toekomstige partner al voor hen is uitgekozen. De tijd tikt door en de komst van twee nieuwe rijke families in het kleine dorp brengt heel wat in beweging binnen hun gezin. Zal het de ban...