Deel 44: De zijne
Ariële POV
Met haar lichaam gewikkeld in een zijden laken liep ze op haar blote voeten naar de badkamer. Haar hart klopte wild en ze bleef zijn aanrakingen voelen. Voordat ze het doorhad waren ze al terecht gekomen in de verboden zone. Enkele minuten geleden had zij zich laten meeslepen in een oase van liefde en passie. Dit eindigde dat ze zojuist haar maagdelijkheid aan hem had gegeven. Dubbele gevoelens overmande haar en ze wilde gauw weg bij de plek waar het gebeurt was. Ze wist dat Frederic van haar hield, maar het gaf haar wel kippenvel. Het was een grote taboe om voor het huwelijk al gemeenschap te hebben gehad. Wanneer andere mensen hier achter zouden komen zou er enkel een slecht imago van haar overblijven. Stilletjes sloot ze de deur achter haar en schuw opende ze de lakens. Kleine bloedsporen brachten haar met haar beiden voeten op de grond. Ze kon het nooit meer terugdraaien en een traan rolde over haar wang. Ze was nog maar minderjarig en het was allemaal nog teveel om het te verwerken. Ze zou hier met niemand over mogen praten en dat voelde als een grote last op haar schouders. Vermoeid en verdrietig stapte ze onder de douchekop en boende zich goed schoon.De lust maakte nu plaats voor een bizarre kalmte en ze was bang dat hij haar in de steek zou laten. Dat zou Frederic haar toch niet aandoen? Ze schrok door het zacht geklop op de deur.
‘Gaat het?’ hoorde ze hem zachtjes vragen
‘Ja’ bracht ze er schor uit
‘Je weet dat ik van je houd ondanks wat er is gebeurd’ hoorde ze hem zeggen
Ze beet op haar lip en knikte. De brok in haar keel leek haar stembanden te blokkeren. Hij opende de deur en keek naar het verdrietige en onschuldige jonge meisje voor zich. Hij wist dat hij veelste ver was gegaan, maar hij had al jaren geen vrouw meer gehad. Haar pure en ontastbare bleke huid gaf hem een ware black-out waardoor hij zijn stempel op haar wilde drukken. Zachtjes streek hij over haar arm en verlegen keek ze hem met betraande ogen aan. Hij reikte een grote schone handdoek en wikkelde dit om haar heen toen ze vanonder de douchekop stapte. Teder trok hij haar tegen zich aan en drukte een kus op haar kruin.‘Jij wordt en blijft mijn vrouw’ glimlachte hij troostend
Snikkend knikte ze en keek hem uiteindelijk aan. Ergens in zijn ogen probeerde ze te achterhalen of hij het meende. Direct verdwenen haar zorgen na het zien van zijn lieve glimlach wat haar altijd liet smelten. Zijn mondhoeken krulde omhoog en zijn bruine ogen staarde haar doordringend aan. Het warme gevoel in haar kwam weer terug en een diepe zucht ontsnapte uit haar mond.
‘Ik vertrouw je’ zuchtte ze
‘Dat is maar goed ook’ lachtte hij zacht
Hij liet haar los en pakte toen haar kleding die verspreid lagen door de hele slaapkamer. Knalrood nam ze haar kleding over en draaide nu het slot wel dicht. Met haar rug leunend tegen de deur zakte ze neer op de vloer. Het brandde van onder, maar zo ook haar hart. Hij had haar hart in vuur en vlam laten laaien. Gauw verschoonde ze alles snel en trok haar kleding aan. Nerveus poetstte ze gauw alles schoon en hoopte dat hij niet van haar zou afknappen. Ze tikte gauw tegen haar gezicht en moest een einde aan die negatieve gedachtes maken.
‘Wanneer vertellen we het tegen mijn vader?’ vroeg ze zacht
‘Zodra hij terug is gekomen’ beantwoorde hij haar vraag
‘Wat als hij het weigert?’ stotterde ze bang
‘Als hij ziet hoeveel ik van je houd en mijn maandelijkse inkomensten weet, accepteert hij mij meteen’ glimlachte hij en kneep zacht in haar wangHet nare gevoel bleef toch bij haar en ze nam plaats op een kruk in de keuken. Frederic pakte wat verse kaas uit de koeling en legde ook wat druiven, vers brood, marmelade en wat wijn neer.
‘Je drinkt wel veel wijn’ vroeg ze verbaasd
‘In Frankrijk is het een gewoonte om bij iedere maaltijd een glas wijn te drinken’ lachtte hij vrolijk
‘word je er dan niet dronken van?’ vroeg ze nieuwsgierig
‘Niet als je er mee geboren bent’ knikte hij
Na hun snelle tussendoortje besloten ze om samen naar de zonsondergang te kijken. Daarna zou Frederic haar terug brengen naar haar eigen huis. Haar vader zou pas in de middag arriveren, maar de dieren moesten ook nog gevoerd worden. Hand in hand verlieten ze zijn huis en namen plaats tussen de lavendel en het hoge gras. Het kietelde onder haar armen, maar het rook ook heerlijk. Het moment was ideaal en iedereen zou op slag verliefd worden op het uitzicht.Ze zaten hoog boven op de berg en hadden kilometers ver uitzicht. De bergen waren verstopt onder een groene en paarse kleur van de natuur en lavendel. De lucht was fris en liet je longen zuiveren. Met een rode blos op haar wangen leunde ze haar gezicht op zijn schouder. Hij mompelde goedkeurend en stilletjes zagen ze dat de wolken in elkaar vemengde tot een oranje gloed. De zon was half verstopt achter een berg en beiden keken elkaar dolgelukkig aan.
‘Je t’aime’ fluisterde ze met een Nederlands accent
Hij grinnikt een prikte lachend in haar zij. Gillend rolde ze opzij en hij trok haar weer overeind.
‘Je te aime aussi’ fluisterde hij in haar oor
JE LEEST
Secret love
Historical FictionTwee tweelingzussen uit een arbeidersgezin weten niet dat hun toekomstige partner al voor hen is uitgekozen. De tijd tikt door en de komst van twee nieuwe rijke families in het kleine dorp brengt heel wat in beweging binnen hun gezin. Zal het de ban...