Deel 43: Redding is nabij

1.2K 56 4
                                    

Deel 43: Redding is nabij

Arianne POV

Vermoeid zakte Arianne weg tussen de kussen die netjes op elkaar gestapeld waren. Het was een vermoeiende dag, omdat ze continue moest glimlachen. Vermoeid sloot ze haar ogen en schrok doordat de slaapkamerdeur open ging. Vanuit haar ooghoeken zag ze Niklaus de kamer binnenlopen en trok zijn boventrui uit. Gapend streek hij met zijn vingers door zijn haren en keek haar toen aan.
‘Jij bent ook uitgeput zo te zien’ lachtte hij
‘De hele dag rondlopen in zo’n zware baljurk is een ware hel’ mompelde ze
Hij streek kort over haar wang en nam toen plaats in zijn stoel. Hij stak het vuur aan in de schouw en pakte er een boek erbij. Vol verbazing keek ze hem naar en ontspannen hing hij achterover in een stoel en las rustig uit het boek. Arianne voelde haar hoofd bonken en viel zo in slaap.

Iets kietelde bij haar neus en geirriteerd wreef ze met haar pols over haar gezicht. Slaperig draaide ze op haar zij en probeerde de slaap te hervatten. Iets hards duwde in haar rug en geïrriteerd keek ze om. Ze schrok toen ze oog in oog was met Ali. Hij onderbrak haar gil door zijn hand tegen haar mond te houden. Doodsbang schoten haar ogen heen en weer om te zien of hun alleen waren.
‘Ik doe je echt niets’ fluisterde hij zacht
Ze zag zijn donkere ogen oplichten door het maanlicht vanuit het grote raam. Zijn hoofddeksel had hij niet op en lange zwarte haarlokken hingen langs zijn gezicht. Zachtjes haalde hij zijn hand weg en schuw kwam Arianne wat overeind. Wat deed hij in hemelsnaam in haar kamer?
‘Ik ben hier gekomen door Stefano’ fluisterde hij
‘Stefano?’ vroeg ze geschrokken en schudde vol ongeloof haar gezicht
‘Niklaus is niet mijn enigste vriend. Stefano ken ik ook al enkele jaren’ glimlachte hij
Direct verdween haar angst en het maakte haar nieuwsgierig en opgewonden. Opgewonden ging ze op haar knieeën zitten en hield de deur strak in de gaten.
‘Waar is Niklaus?’ vroeg ze bibberend
‘Hij is wat gaan eten in de keuken’ vertelde Ali terwijl hij op stond en de gang strak in de gaten hield
‘Wat is je plan?’ vroeg ze zachtjes terwijl ze naast hem ging staan
Hij keek haar lang en stil aan en gunde haar weer een vriendelijke glimlach.
‘Jou hier uit halen’ vertelde hij
Het bloed door haar aderen stroomde sneller en haar hart leek zo uit haar lichaam te springen. Met tranen in haar ogen knikte ze dankbaar en hij verliet gauw de slaapkamer. Snel veegde ze haar tranen weg en kroop direct weer onder de dekens. Het duurde enkele minuten voordat Niklaus weer terug was en naast haar plaats nam. Ze beet hard op haar lip om haar gesnik te onderdrukken. Stefano had haar niet in de steek gelaten! Ze had hem onwijs vreselijk gemist. De slaap kon ze niet meer hervatten en de rest van de nacht staarde ze voor zich uit. Het voelde alsof ze viel van een klif en de meest heftige emoties ooit ervaarde. Ze kon niet wachten om voorgoed uit de klauwen te worden verlost van Niklaus. Voordat het licht was stapte Arianne uit bed en keek naar de slapende Niklaus. Naast haar lag de meest aantrekkelijke man van de aarde en het deed haar helemaal niets meer. Zijn uiterlijk was enkel een val voor de harten van vele vrouwen. Ze sloeg een grote mantel om zich heen en liep de grote trap af richting de eetzaal. Enkele personeels leden waren al druk bezig met het opruimen en het opdienen van het servies. Verbaasd keken ze Arianne aan en kwamen haar direct helpen.
‘Ik ga even in de tuin zitten totdat jullie klaar zijn’ glimlachte ze dankbaar

Op haar muiltjes liep ze de tuin in en nam plaats in het grote hemelbed. Ze begreep nog steeds niet waarom Niklaus een bed in de tuin had geplaatst. Met een droevige glimlach op haar gezicht trok ze haar knieeën naar zich toe en sloeg haar armen eromheen. Haar gezicht liet ze rusten op haar knieeën en begon te fantaseren hoe haar eerste ontmoeting zou zijn met Stefano. Allerlei pure en fijne gevoelens stroomde door haar heen. Ze werd uit haar gedachtes gestoord toen iemand op haar schouder tikte. Verward keek ze omhoog en keek naar Niklaus. Met een charmante glimlach nam hij naast haar plaats en drukte een kus in haar hals.
‘Jij bent vroeg wakker’ fluisterde hij schor terwijl hij zijn gezicht nog steeds in haar hals hield
‘Ik kon niet meer slapen’ stotterde ze
Hij sloeg zijn armen om haar en liet een zachte zucht horen. Ze verroerde zich niet en keek hem niet aan. Hij speelde met haar hart en dat wist hij al te goed. Nooit zou Arianne haar hart ooit aan hem geven, maar ze begon steeds hechter met hem te worden. Hij had de meest afschuwelijke dingen bij haar gedaan, maar hij bleef haar stief-broer en een aantrekkelijke man. In haar gedachtes en met gesloten ogen smeekte ze om Stefano. Ze smeekte om Stefano, voordat het te laat zou zijn.

Secret loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu