Deel 22 : Het contract

1.2K 63 5
                                    

Deel 22: Het contract

Arianne POV

Huppelend verliet ze de bakkerij van Stefano. Ze kon zijn mooie gifgroene ogen en lijkbleke gezicht maar niet uit haar hoofd halen. Ze had vele verhalen gehoord over het gevoel van verliefdheid. Hoe puur en bijzonder dat was. Dat het je helemaal in haar macht kon hebben. Stefano was de hele dag dicht bij haar geweest en telkens raakte hij haar aan. Elke aanraking liet haar smelten zoals chocolade op heet water. Iedereen had ze met walging aangekeken, maar niets kon Arianne meer schelen. Ze wilde enkel dat Stefano oog had voor haar. Natuurlijk wist ze dat er vele mooiere dames in de rijke buurt waren, maar Arianne hoopte vurig dat Stefano haar een kans zou geven. Voor het eerst sinds lange tijd scheen de zon volop en had Arianne weer hoop gekregen dat alles goed zou komen.

 Ze kocht snel enkele spullen bij de plaatselijke groenteboer en besloot een heerlijke maaltijd te maken. Misschien zou ze Stefano verrassen met een heerlijke groenteschotel? Arianne moest toegeven dat ze bij lange na niet zo goed kon koken als Ariële. Het enige waar Arianne goed in was, was haar zelfverzonnen groenteschotel. Iedereen die ervan at, kon er met zijn vingers er niet meer vanaf blijven. Arianne opende de voordeur en voelde dat het huis koud en kil aanvoelde. Op de voordeur stond een brief vastgeplakt. Het had een zegel van de kerk. Verbaasd las Arianne de woorden op die er stonden.


Geachte wonenden, hierbij heeft de kerk besloten het huis binnen 3 dagen te ontruimen.

Verbouwereerd viel de brief uit haar handen en ze kon niet geloven dat de kerk zo ver mocht gaan. Waar moest ze dan slapen? Waar moest ze dan verblijven? Hoe konden ze haar nou in de winter haar op straat gooien? Woest gooide ze de voordeur achter haar dicht en legde de groenten op het aanrecht in de keuken. Ze spuugde in de richting van de brief en gooide wat brandhout in de schouw. Ze gooide er wat benzine over, zodat het vuur sneller zijn werk zou doen. Een grote vlam ontstond toen ze een lucifer op het brandhout gooide. Haar ademhaling was zo onrustig en in een vlaag van woede gooide ze alles kapot. De stoel van haar vader, de schilderij aan de muur, de kapotte tafel gooide ze bij het brandhout. Ze hijgde hardop totdat ze plotseling een envelop tevoorschijn zag komen vanonder het kussen van de stoel van haar vader.
‘Wat doet dit hier?’ Zei ze afkeurend na het zien van de zegel met de initialen van familie van der Heumelen. Wild scheurde ze de envelop open en keek naar de sierlijke brief.

Hierbij, verklaar ik,
mijn dochters Arianne en Ariële,
tot twee huwelijkskandidaten voor Niklaus van der Heumelen,
Zoon van Jan van der Heumelen,
tot de tijd dat Niklaus,
Zijn besluit heeft genomen tot wie hij heeft gekozen als bruid.

Met bloed en inkt verzegel ik mijn belofte,
Pieter Karel Thomas van Looffen

Arianne voelde de kamer om zich heendraaien en ging zitten op de ijskoude vloer. Het was een contract ondertekend door haar vader met bloed en inkt. Kortom, als hij zijn woord niet na zou komen, zou hij vermoord worden door verraad..



Secret loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu