Deel 14: Onmacht

1.2K 63 4
                                    

Deel 14: Onmacht

Arianne POV

Ze trok aan de deurbel en voelde hoe haar hart tekeer ging. Het liet haar duizelen van de spanning en de adrenaline gierde door haar aderen. Terwijl ze sterk in haar schoenen stond, maakte dit haar toch heel erg angstig. Angstig dat ze haar tweelingzusje voorgoed verloren zou hebben. Waren ze hem maar nooit tegengekomen. Het duurde erg lang voordat de deur werd geopend door een dienstmeisje.
‘Wat kan ik voor u doen?’ vroeg het meisje
‘Ik ben de zus van Ariële’ stotterde Arianne ‘ik wil haar onmiddellijk spreken alsjeblieft’
‘Ariële is momenteel niet aanspreekbaar’ zei het meisje en ze wilde de deur sluiten
Met haar lichaam sprong Arianne tussen de deuropening en keek het meisje boos aan.
‘Ik wil haar spreken!’ siste ze naar het meisje ‘nu!’
Het dienstmeisje keek haar geschrokken aan en knikte. Ze rende naar boven toe en boos gooide Arianne de deur dicht. Wat denken ze wel!

Enkele seconden later zag ze bovenaan de trap Niklaus staan. Hij rekte zich uit terwijl hij de trap afliep.
‘goedemorgen’ glimlachte hij
‘Waar is Ariële’ vroeg ze boos ‘ik wil haar onmiddellijk spreken’
‘Laten we dit rustig bespreken met een kop warme melk’ zei Niklaus terwijl hij richting de eetkamer wees. Arianne keek hem vol wantrouwen aan en liep toch de eetkamer binnen. Ze keek vluchtig om haar heen, maar zag haar zusje nergens. Waar was ze nou!?
Arianne nam plaats en kreeg een dienblad vol eten aangeboden. Brood,boter,olijven,ham,eieren enzovoort. Arianne voelde haar buik rommelen, omdat ze sinds gisteren niets meer gegeten had.
‘Tast toe’ zei Niklaus terwijl hij tegenover haar plaats nam
Arianne schoof het dienblad opzij en keek hem doordringend aan.
‘Ik ben hier niet om samen te ontbijten Niklaus’ zei ze ferm ‘ik ben hier voor Ariële’
‘Ariële wilt je niet zien of spreken’ zei Niklaus ‘dat had ze gisteren wel duidelijk gemaakt’
‘Intereseert mij niet’ gilde Arianne boos terug ‘anders zoek ik haar zelf wel’
‘Je zult nog verdwalen in dit huis Arianne’ glimlachte Niklaus ‘zelfs ik verdwaal soms in dit huis’
‘Wat een onzin’ siste Arianne en ze stond boos op en liep het hele huis door. Ze opende alle deuren die ze tegenkwam, maar werd telkens teleurgesteld. Ze riep haar zusje luidskeels, maar ze kreeg geen respons. Waar was Ariële nou!?

Ariële POV

Ariële probeerde haar vastgebonden handen los te krijgen. Niklaus had haar handen en voeten vastgebonden aan zijn bed en haar mond gesnoerd met een prop in haar mond. De tranen bleven maar over haar wangen lopen terwijl ze hoopte dat ze door iemand ontdekt zou worden. Ze vroeg duizenden malen vergevenis in haar gedachtes tegenover Arianne. Wat was ze een idioot om ooit in dit duivels nest binnen te stappen. Ariële moest toegeven dat ze ook erg verdrietig was door de verandering van het gedrag van Niklaus. Hij leek een echte heer vol goede eigenschappen. Niets was minder waar. Plotseling hoorde Ariële iets bekends. Ze hoorde haar zus van een verre afstand roepen! Met alle kracht die ze in haar had probeerde zij zich los te maken en probeerde zoveel mogelijk lawaai te maken. De stem van Arianne werd steeds luider. Zou Arianne haar vinden en haar bevrijden uit deze benarde situatie!?

Secret loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu