Deel 26: Gebroken ziel

1.2K 59 4
                                    

Deel 26: Gebroken ziel

Ariële POV

Kreunend kwam ze een beetje overeind van de ijskoude betonnen vloer. Ze rook verschillende geuren waarvan ze moest kokhalzen. Het stonk hier verschrikkelijk naar urine, kots, zweet en bedorven etensresten. Met haar bibberende vinger streek ze over haar pijnlijke en opgezwollen gezicht. Haar kaken deden afschuwelijk veel pijn waardoor ze met moeite adem kon halen. Ze had het koud, ijskoud. Ze kon ook niet zien of het al donker was buiten, omdat ik geen enkele raam in haar cel zat. Het was stil, doodstil. Op de muren zag ze dat iemand verschillende vreemde tekens had ingeslagen. Ariële kroop naar het dunne vieze matrasje wat op de grond lag.

Uitgeput legde ze haar bovenlichaam op het matras en haalde onregelmatig adem. Ze was in schok en wist geen raad met haar emoties. Ze had barstende koppijn door het gepieker en ze kon maar niet stoppen met huilen. Niklaus had haar ziel in elkaar getrapt met zijn leugens. Hoe kon hij voor haar gezicht haar zus kussen! Hij wist toch dat ze al die tijd gevoelens voor hem had! Ze voelde in het begin jaloezie, maar al gauw ebde dit weg in een intense verdriet. Haar zus had hier niets mee te maken, dus waarom zou ze jaloers moeten zijn? Haar zus zou dit ook absoluut niet hebben gewild! Hoe vaak had Arianne haar wel niet gewaarschuwd, maar was ze te koppig om te luisteren.
‘Het spijt me’ mompelde Ariële en viel weer buiten bewustzijn.

Arianne POV

Verdoofd door alle emoties hoorde ze niet wat het dienstmeisje tegen haar zei. Geschrokken uit haar gedachtes keek ze het jonge meisje aan.
‘Het spijt me wat er is gebeurd met Ariële’ fluisterde het meisje
‘Jij kan er niets aan doen’ zuchtte Arianne verdrietig
‘Ik zal straks proberen om bij haar te komen’ fluisterde het meisje zacht terwijl ze de deur goed in de gaten hield
‘Alsjeblieft’ smeekte Arianne met tranen ‘zou je dat voor mij willen doen?’
Het meisje kreeg ook tranen in haar ogen en knikte. Arianne omhelsde haar en huilde het uit. Ze schreeuwde, snikte, snotterde en huilde alle verdriet eruit. Het meisje huilde met haar mee en streek telkens over het haar van Arianne.
‘Kom we moeten je gauw omkleden, voordat ik op mijn kop krijg’ snikte het meisje
Arianne knikte en liet het meisje haar haren kammen. Met veel slag en stoot waren uiteindelijk alle klitten eruit en had het meisje een bloem in het haar van Arianne gestoken. Arianne trok de jurk aan die ze van het meisje had gekregen. Het was een nette baljurk die ze vaak zag bij rijke dames.
‘Ik heb de neiging om deze jurk in stukken te scheuren en Niklaus dwingen op te eten’ siste ze boos
Het meisje lachtte zachtjes en knikte.


‘Je hebt helemaal gelijk, een man die een vrouw zo behandeld, verdient geen meelij’ lachtte het meisje en smeerde wat op het gezicht van Arianne.
‘Wat doe je?’ Vroeg ze ‘ik moet er niet mooier uitzien!’
‘Het spijt me’ antwoord het meisje ‘eis van de meester’
Gelukkig stopte het meisje al gauw en Arianne beet zenuwachtig op haar lip. Het meisje ruimde haar spullen op en omhelsde Arianne strak.
‘Succes en ik zal je laten weten hoe het met Ariële gaat’ fluisterde ze
Arianne veegde haar tranen weg en haalde diep adem. Ze volgde het meisje de trappen af richting de eetzaal. Arianne voelde hoe haar onderlip wild trilde omdat ze ieder moment in huilen kon uitbarsten. Ze zag Niklaus zitten aan het hoofd van de eettafel en hij stond op nadat hij haar zag.


‘Welkom en geniet samen met mij van de diner’ glimlachte hij terwijl hij haar aankeek van top tot teen
Arianne durfde geen woord te zeggen en nam plaats waar de butler de stoel na achteren schoof. Arianne kneep hard in haar eigen handen onder de tafel om de zenuwen de baas te zijn.
‘De jurk staat je beeldig’ hoorde ze hem fluisteren
Arianne keek hem verdrietig aan en knikte. Het was een feit dat ze nog nooit zo’n mooie jurk had aangehad, maar het interesseerde haar geen bal!
‘Wat gebeurd er met Ariële?’ Vroeg ze zachtjes
‘Dat ligt aan jou’ glimlachte hij terwijl hij haar aan bleef kijken
‘Wat bedoel je?’ Vroeg ze verbaasd
‘Wanneer jij mijn huwelijksaanzoek accepteert en een voorbeeldige echtgenote zult zijn’ antwoord hij haar
‘Laat je haar dan vrij?’ Onderbrak ze hem
‘Dan zal ik haar met rust laten inderdaad’ knikte hij
‘Wat als ik jouw huwelijksaanzoek weiger?’ Vroeg ze voorzichtig
‘Dan zul jij je zusje nooit meer van je leven meer terug zien’ dreigde hij
Arianne sloeg geschrokken een hand voor haar mond en de tranen kon ze niet meer inhouden.
‘Hoe durf je’ mompelde ze
‘Dus wat word het lieveling?’ vroeg Niklaus ‘word jij mijn vrouw?’

Secret loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu