Deel 27: Zijn bekentenis

1.2K 59 7
                                    

Deel 27: Zijn bekentenis

Arianne POV

Ze zag hoe Niklaus in een stuk fuit prikte met zijn vork en het voor haar hield.
‘Je hoeft niet te antwoorden’ fluisterde hij ‘neem een hap als je het accepteert’
Arianne keek in zijn hemelsblauwe ogen en staarde hem lange tijd aan. Het zou betekenen dat ze voorgoed zijn vrouw zou zijn. De man waarvan zij hield moest ze vergeten. Huiverend kwam ze wat na voren maar stopte.
‘Ik’ stamelde ze en bleef naar zijn hand kijken


Honderden emoties gierde door haar lichaam heen en het leek alsof ze op haar doodvonnis aan het wachten was. Zou ze het wel aankunnen? Trouwen met een man waar zij helemaal niets voor voelde? Hij zou haar aanraken,strelen,kussen en nog veel meer waar zij koude rillingen van kreeg. Ze zou zijn kinderen dragen en baren. Ze zou een voorbeeldige echtgenote moeten spelen, maar dat zou het einde betekenen van haar leven!
‘Ik zal van je houden Arianne’ fluisterde hij haar toe
‘Op een voorwaarde’ stotterde ze
‘Ja?’ antwoord hij verbaasd
‘Laat Ariële en mijn vader vrij en breng ze naar een ander land’ stotterde ze
‘Ik beloof het je dat ik je vader en zusje vrij zal laten en naar een ander land zal brengen waar ze in vrede kunnen leven’ antwoorde hij
Arianne sloot haar ogen en nam een hap van het fruit. Ze kauwde traag en opende haar tranende ogen. Niklaus kwam wat voorover buigen en drukte een zachte kus op haar mond.
Arianne draaide haar gezicht weg en haalde diep adem.


‘Ik kan niet plotseling van je houden Niklaus’ fluisterde ze zacht ‘het heeft tijd nodig’
‘Ik zal je genoeg tijd geven’ zei hij en pakte haar hand vast
Arianne keek naar haar bord eten voor haar en keek daarna Niklaus aan. Daar zat ze dan naast haar toekomstige echtgenoot. Haar vaders belofte was uitgekomen. Enkel de wending van het verhaal was totaal onverwachts. Waarom Niklaus voor haar had gekozen bleef een grote vraagteken. Ariële was beeldschoon en had ook gevoelens voor hem.
‘Waarom heb je voor mij gekozen? Vroeg ze voorzichtig
‘Omdat ik genoeg beeldschone meisjes heb gezien zoals Ariële’ zuchtte hij ‘ik houd van uitdagingen’
‘Maar zij had al vanaf het begin gevoelens voor je’ mompelde ze
‘Zulke meisjes zijn te klef en plakken teveel aan mij’ zei Niklaus
‘Maar Ariële zou een veel betere keuze zijn, omdat ze kan koken en weet hoe ze een voorbeeldig echtgenote moet zijn’ zei ze met een hoge toon
‘Ik wil jou Arianne’ commandeerde hij ‘jij bent diegene die mijn hart heeft gestolen vanaf het begin’
Geschrokken keek ze hem aan en moest een brok wegslikken. Hij had een zachte blik in zijn ogen en een rode blos op zijn wangen. Arianne was in schok na het zien dat hij bloosde.

‘Jouw uitstraling, jouw ogen en jouw pittigheid sprak mij al die tijd aan’ fluisterde hij
Arianne wilde wat zeggen maar er kwamen enkele zachte tonen over haar lippen. De bekentenis liet alles om haar heen duizelen en ze trok haar hand los. Ze raakte in paniek en schoof wild haar stoel achteruit die omviel op de grond. Ze rende weg terwijl ze de onderkant van haar baljurk optilde. Ze rende de trappen op richting haar zogenaamde ‘bruidskamer’. Wild gooide ze de deur achter haar dicht en plofte huilend neer op ‘haar’ bed. Ze krijste het uit in haar kussen en voelde hoe pijnlijk het was om adem te halen. Ze was vreselijk overstuur en alles leek op haar af te komen.
‘Help’ gilde ze schor uit en ze zag Niklaus de kamer inrennen. Ze begon hem dubbel te zien en ze voelde hoe hij haar vastpakte. Verder kon ze niets meer en viel flauw in zijn armen.

Secret loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu