Deel 49:Liefde overwint alles
2 jaar later
Ariële POV
Lachend wastten ze samen met Arianne de vele kledingstukken. Een baby betekende slapeloze nachten en ook nog extra was. Het was heerlijk warm buiten en de kleine Armande kroop vrolijk in het rond terwijl Frederic hem telkens kietelde. Teder keek ze naar haar geliefde echtgenoot en haar eigen kleine zoontje. Wie had ooit verwacht dat ze ooit de ware liefde zou vinden en nog gezegend zou zijn met een kerngezond zoontje? Arianne kwam kreunend overeind en wreef over haar pijnlijke rug.
'Al dat gebuk maakt mijn rug helemaal krom' lachtte ze
'Arianne, je hoeft niet te helpen. Het is onmogelijk als jij je handen niet kan gebruiken' commandeerde Ariële streng
'Dat ik geen gevoel meer heb in mijn vingers betekent niet dat ik niets meer hoef te doen' zei Arianne geïrriteerd
Ariële haalde haar schouders op en zag vanaf het bospad Stefano verschijnen met een kruiwagen. Naast hem liep haar vader en zo te zien hadden ze alles verkocht. Frederic tilde de kleine Armando op en zwaaiden hen tegemoet. Haar vader pakte meteen Armando vast en gaf hem wel duizenden kusjes. Ariële liep met een glimlach op haar gezicht naar Frederic die haar een zachte kus op haar wang drukte. Vanuit Ariële's ooghoeken zag ze ook hoe Arianne haar geliefde Stefano omhelsde. Het hele gezin was compleet en gelukkiger dan ooit.
Arianne had een klein huisje kunnen vinden iets verderop maar wat nog goed te doen was te voet. Ze hoopte ook dat ze gauw zwanger zou raken, maar helaas was dat nog niet gelukt. Ariële woonde natuurlijk in het grote moderne huis van Frederic. Haar vader woonde tussenin en had dankzij Frederic het kleine huisje kunnen verbouwen en kunnen verstevigen. Hij had een koe gekocht en wat extra geiten voor meer inkomsten. Met z'n allen namen ze plaats op de grote deken op het gras. Armando lag in het midden te giegelen door het gekietel en gespeel met Stefano. Iedereen genoot van de verse wijn en van het fruit wat haar vader had gekocht op de lokale markt.
'Hebben jullie het al gehoord over Niklaus?' vroeg Stefano voorzichtig
Ariële keek direct naar het gezicht van Arianne. Het was al bijna 2 jaar geleden dat ze ontsnapt was en het bleef altijd een moeilijk onderwerp. Ariële zag de verdrietige blik van Arianne en wreef als steun over haar schouder.
'Wat is er dan?' vroeg haar vader benauwd
'Hij heeft zelfmoord gepleegd' vertelde Stefano
Geschokt sloeg iedereen een hand voor de mond en keek Arianne weg. Iedereen was verbaasd en had nooit verwacht dat Niklaus op deze manier zou sterven.
'Waarom?' vroeg Ariële voorzichtig
'Uit verhalen die ik hoor, hoorde ik dat hij krankzinnig en helemaal gek was geworden' vertelde Stefano
Arianne kuchtte en stond op. Met snelle passen liep ze weg en iedereen keek verdrietig toch. Ariële stond meteen op en pakte haar hand vast. Arianne veegde ruw haar tranen weg met haar pols en keek Ariële verward aan.
'Ik weet niet waarom ik huil na alles wat hij mij heeft aangedaan' snikte ze
'Het is en blijft onze half-broer, hoe je het went of keert' vertelde Ariële schor
Ze omhelsden elkaar strak en hoopten dat ze nooit meer uit elkaar gescheiden zouden worden. Uiteindelijk heeft de liefde voor mekaar alles overwonnen.
Einde.
JE LEEST
Secret love
أدب تاريخيTwee tweelingzussen uit een arbeidersgezin weten niet dat hun toekomstige partner al voor hen is uitgekozen. De tijd tikt door en de komst van twee nieuwe rijke families in het kleine dorp brengt heel wat in beweging binnen hun gezin. Zal het de ban...