Deel 16: Twee kanten van het verhaal

1.2K 60 2
                                    

Deel 16: Twee kanten van het verhaal

Arianne POV

‘Wat bedoel je precies?’ Vroeg de pastoor verbaasd
‘Niklaus van der Heumelen heeft haar in huis genomen als een persoonlijke dienstmeisje’ zei Arianne hard en keek de pastoor strak aan.
De pastoor schudde zijn hoofd en kuchte even.
‘Was het onder dwang?’ Vroeg de pastoor op een vreemde toon
‘Nee’ zei Arianne ‘maar hij heeft haar gemanipuleerd’
‘Dan kan ik weinig voor je betekenen dochter’ zei de pastoor en wilde de kamer verlaten.
Arianne greep bij zijn mouw en geschrokken keek hij haar aan.
‘Alsjeblieft Vader’smeekte Arianne ‘mijn vader zal hierdoor gebroken zijn’
‘Het spijt me’ was het enige wat hij zei en hij liet haar huilend achter met enkel een kop soep.

Ariële POV

‘Pardon?’ Huiverde Ariële
‘Je hebt mij goed verstaan Ariële’ siste Niklaus en ging tegenover haar staan.
‘Jij chanteert mij’ zei ze gebroken
‘Dat zijn jouw woorden’ glimlachte hij charmant alsof hij weer in de rol zat van de charmante Niklaus.
‘Maar dan kan ik nooit trouwen en kinderen krijgen’ fluisterde Ariële verdrietig
‘Je zult mijn kinderen later verzorgen’ glimlachte hij ‘waardoor het lijkt alsof het jouw kinderen zijn’
‘Ik heb toch recht op liefde en een liefhebbende echtgenoot!’ Stampvoette ze boos en draaide zich om
‘Leven onder het dak van een rijke vrijgezellen gastheer is meer dan je ooit zult krijgen’ zei hij zacht terwijl hij over haar rug streek
Ariële bibberde door de aanraking en keek hem argwanend aan. Hij stond erg dicht bij haar en ze was nog steeds in de hol van de leeuw. Kortom, in levensgevaar.
‘Accepteer je mijn aanbod?’ Vroeg hij
‘Ik zou graag bedenktijd willen krijgen’ vroeg ze ongemakkelijk
‘Ik geef je twee dagen’ antwoord Niklaus ‘maar ik geloof dat je veel eerder aan mijn deur zal kloppen’

Arianne POV

Verslagen en emotioneel verliet ze de kerk zonder maar enkel om te kijken. Al haar kansen waren voorbij en de zwaarste taak zou nog komen. Het vertellen aan haar vader. 
Bibberend van de koud veegde ze haar tranen weg en liep hun ijskoude en kille huis binnen. Het klein beetje zonnelicht scheen naar binnen, maar verwarmde het huis absoluut niet. Arianne stak wat brandhout aan in de schouw en sneed een stuk brood af en propte het in haar mond.

Vermoeid ging ze zitten bij de schouw en hield haar handen dicht bij het vuur. De warmte voelde aangenaam en Arianne besefte nu pas hoe koud ze het wel niet had. Zachtjes snikte ze in haar eentje en voelde zich zo machteloos tegenover de rest van de wereld. Ze had gewenst dat haar zusje Niklaus nooit zou hebben ontmoet.
‘Ik mis je zo Ariële’ zuchtte Arianne en viel in een diepe slaap op de grond.

Ariele POV

Na uren doorgebracht te hebben in de slaapkamer van Niklaus mocht ze eindelijk weer terug naar haar slaapkamer. Bibberend en in schok liep ze langs alle personeel die haar geschrokken aankeken. Haar gescheurde korte kledingstukken lieten een afschuwelijke indruk achter bij de rest. Iedereen dacht dat de meester van het huis zichzelf had vergrepen aan het beeldschone jonge meisje. Gelukkig was dat niet gebeurd en Ariële hoopte dat dit ook nooit zou gebeuren. Ze voelde een zachte hand in die van haar en met tranen in de ogen keek ze het meisje aan. Het was Jannete. Jannete legde een vinger op haar lippen als teken dat Ariële moest zwijgen.

Ariële knikte en Jannete trok haar een kamer binnen.
‘Wat is er allemaal gebeurd!’ zei Janette geschrokken en bood enkele nieuwe kledingstukken aan. Opgelucht trok Ariële de lange en te brede huisjurk over haar kleding heen.
‘Niklaus is de duivel!’ Siste Ariële woest ‘hij heeft mij mishandeld en gechanteerd’
‘Heeft hij je aangeraakt?’ Slikte Jannete terwijl ze wegkeek
‘Niet op die manier godzijdank’ zei Ariële rillend door de gedachte
‘Wat ga je nu doen?’ Vroeg Jannete terwijl ze voorzichtig de deur opende en de gang inkeek
‘Proberen te vluchten’ zei Ariële
Jannete sloeg direct de deur dicht en keek haar lijkbleek aan.
‘Het meisje dat de vorige keer gevlucht was’ slikte Jannete ‘is nooit meer terug gezien of gevonden’

Secret loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu