Deel 33: Zijn verhaal (Stefano)
Jaren had hij gehunkerd naar liefde in zijn leven. Hij wilde een vrouw beminnen met alles wat hij in zich had. Hij hield van het vrouwelijke schoon en genoot er dagelijks van. Stefano wist dat hij er mocht wezen en daar had hij ook jaren gebruik van gemaakt. Hij had minaressen achtergelaten over de gehele wereld. Ze waren allemaal zoet, beeldschoon en vooral goed in bed. Stefano had honderen harten op hol laten slaan, maar ook honderden harten gebroken. Stefano verloor zichzelf in dit spelletje en werd achterna geteiserd door een vrouw met gouden haarlokken in zijn dromen. Het was een jongevrouw die nog mooier was dan hij ooit had durven dromen. Telkens wanneer hij haar wilde grijpen, verdween ze in het niets. Maandenlang had hij nachten wakker gelegen, omdat ze maar telkens één zin herhaalde.
Vind mij op het begraafplaats in Looien, het meest noordelijke dorpje van het land.
In het begin negeerde hij deze vreemde dromen. Na een tijdje begon het hem te irriteren. Aan het einde kon hij er niet meer tegen. Hij raapte zijn spullen bij elkaar en zocht het onbekende dorpje. Na wekenlang gereisd te hebben per paard vond hij het onbekende dorpje. Tegen niemand zei hij wat en liep regelrecht naar het begraafplaats. Hij liep langs alle graven, maar wist helemaal niets over de jongevrouw uit zijn dromen. Misschien begon hij zelfs een beetje gek te worden door alle seks en drank die hij in de afgelopen twee jaar had gehad. De enige oplossing was om weer te gaan slapen en dat deed hij. De nacht dat hij sliep op het begraafplaats kreeg hij weer een visioen. Hij zag twee kleine meisjes voor zich die leken als de nacht en dag. Ze verschilden als vuur en water, maar hun liefde voor elkaar kon je van mijlenver voelen. In stappen zag Stefano hoe ze uitgroeide tot twee jongedames en huiverde bij het horen van hun namen.
Mijn dochters Arianne en Ariële. Jij bent de uitverkorene om hun te redden. Mijn begraafplaats vind je onder de grote boom. Onder de steen zul jij je aanwijzingen vinden.
Bezweet ontwaakte Stefano uit zijn droom en besefde dat hij weer had gedroomd. Bibberend en doodsbang zocht hij na het graf en tot zijn grote verbazing klopte het. Met zijn blote handen graafde hij wat zand weg en vond naast het graf onder de steen een klein kistje. Het was niet op slot, maar de inhoud leek ongedeerd. Hij haalde een brief eruit en twee dure gouden ringen. Stefano was helemaal van slag en wist zich er geen raad mee. Hij had nog nooit over deze twee meisjes gehoord en had ook geen behoefte om er iets mee te doen. Enkel bleef het beeld van de jonge vrouw in zijn gedachtes en besloot om in dit kleine onbekende dorpje te gaan wonen. Hij verzon zijn achternaam en begon in dienst van een groenteboer. Twee jaar lang had hij overal gezocht naar de twee meisjes, maar kon ze nergens vinden. Stefano had door hard werken en gokken een groot vermogen bij elkaar verzameld. Zijn nieuwsgierigheid overwon de strijd en hij vroeg aan de plaatselijke kerk naar de twee meisjes.Direct kreeg hij een verwijzing na het arme arbeidsdorpje in de buurt. Direct kocht hij daar een pand, begon een patesserie en huurde enkele mensen in. Hij probeerde zoveel mogelijk informatie te verspreiden over het volk van zijn komst. Hopelijk zouden de meisjes ook van zijn komaf weten. Het bleef weer weken stil en zijn onderzoek leek nu voorgoed gestopt te zijn. Tot die bewuste ochtend.
In zijn hielen werd een tak getrapt waardoor hij pijnlijk neerknielde. Hij hoorde hoe een jongedame op zijn schouder tikte en het leek alsof hij werd weggeblazen van zijn plek na het zien van haar gezicht. Hij had één van de twee meisjes gevonden! Alle dromen die hij leek te hebben waren allemaal waar. Direct sloeg zijn hart sneller en wilde hij haar het liefst omhelzen. Hij was al weken, zelfs maanden op zoek naar haar. Ze waren gewoon voorbestemd voor elkaar! Het kon niet anders!
Hij trof haar weer bij de melkboer en haar pittigheid verheerlijkte zijn stoutste dromen. Hij had al jaren geen vrouw meer in zijn bed gehad en hij wilde haar. Hij wilde haar niet enkel in bed, maar ook in zijn leven. Hij loog zijn gehele geschiedenis voor bij haar en hoopte dat zij er nooit achter zou komen. Hij was een wees die ontsnapt was uit het weestehuis. Hij werd opgevangen door een oudere man die al gauw stierf. Al gauw kwam hij erachter dat dames dol waren op zijn uiterlijk en zo verbleef hij elke nacht wel ergens anders. Het vrije leven was zalig tot het moment van de vreemde dromen. Zijn nieuwe doel: het krijgen en trouwen met Arianne.
JE LEEST
Secret love
Historical FictionTwee tweelingzussen uit een arbeidersgezin weten niet dat hun toekomstige partner al voor hen is uitgekozen. De tijd tikt door en de komst van twee nieuwe rijke families in het kleine dorp brengt heel wat in beweging binnen hun gezin. Zal het de ban...