İyi okumalar :)
Belinay Keskin
Meva'nın beni dürtüklemesi ile gözlerimi açtım. “Meva ne istiyorsun amına koyayım" dedim. “Oğlum ne geç uyanıyorsunuz amına koyayım kalkın” deyip yatağımdan indi. “Kahvaltı da hazırladım hadi yine iyisiniz" dedi. “Vala mı ya?" dedim yatağımda doğrulurken. Başını salladı.
"Hadi giyin de in" dedi ve odadan çıktı. Üzerimi giyinip odamdan çıktım. Aşağı indim. Meva mutfakta bardaklara çay katıyordu. “Şura'yı on defa kaldırmaya gittim. Kış uykusan yatmış ayılar gibi gram kıpırdamadı" dedi. Kahkaha attım. “Geç uyudusa uyanmaz" dedim. “Biz yapalım kahvaltımızı o uyandığında atıştırır" dedi Meva. Başımı sallayıp onayladım.
Çayımdan yudumlarken kapı çaldı. “Birini mi bekliyordun?” dedi Meva. Başımı iki yana sallayıp sandalyeden kalktım. Mutfaktan çıkıp dış kapıya adımladım. Açtığımda karşımda Asrın vardı. “Şura uyandı mı?” dedi. “Sana da günaydın Asrın" dedim. “Günaydın günaydın" dedi. “Geç buyur uyanmadı daha Şura” dedim. Başını sallayıp içeri girdi.
“Aç mısın? Buyur otur" dedim sandalyeme geçip. “Yok yenge sağol ama bir çayınızı alırım" dedi. Başımı sallayıp bardak çıkarttım. “Sen çayını iç biz Şura'yı uyandıralım" dedi Meva. Beraber odasına çıktık. “Lan salak uyan artık” deyip tepesine tünedi Meva. Bende perdeleri çektim. “Uyan lan uyan seninki geldi" dedi Meva. “Benim ki kim ya defolun odamdan" deyip örtüyle yüzünü kapattı. Uzun uğraşlar sonucu yine uyanmamıştı. Kapıda beliren gölgeye baktım. “Aa Asrın buraya mı geldin?” dedim. Meva kolunu dürttü.
“Uyanmadı ne yapalım" dedi Meva. “Bakın ne yapın biliyor musunuz üçünüz kol kola girin ve beni odamda sıcacık yatağımla tek bırakın” dedi. Ya Asrın'ın burda olduğuna inamıyordu ya da gerçekten uyanmak istemiyordu. Bence ikiside dedi iç sesim. Yani mantıklı. “Tamam kızlar. Uyanmayacak belli inelim biz" dedi Asrın. Örtünün altından konuştu.“Ne işin var senin benim odamda?” dedi. “İnmedin aşağıya bir bakayım dedim" dedi. Başını örtünün altından çıkardı. Yerinde kıpırdanıp sırtını duvara yasladı Asrın.
“Niye geldin sen?” dedi. Gece tuvalette ekmek yemiş herhalde bu tipe bak dedi iç sesim gülsem gülemem. Niye gülüyon derlerdi. “Ne soru sordun be kızım kalk hadi hem okula geç kalacaksın" dedi. “Okul diye bir şey vardı değil mi?” dedi. “İyi çıkın giyinip geliyorum" dedi. Onaylayıp odadan çıktık.
Biz salonda otururken o da merdivenlerden inip konuştu. “Açım ben" dedi. Ne zaman doydun ki. “Kızlar Şura benle gelecek siz onun arabasıyla gidin” dedi Asrın. Kaşlarımı çatıp ona baktım“Nereye gelecek?" dedim. “Bir işimiz var. Anlatır zaten size" deyip mutfağa gitti. “Bunlar ne ara yakın oldular" dedi Meva. “Ne bileyim" dedim. İkisi mutfaktan çıktı. “Anahtarı kızlara ver" dedi Asrın. “Ne işimiz varmış? Hemde senle benim" dedi Şura' da. Anahtarı avcumun içine koydu Şura. “İyi biz gidiyoruz" dedim tartışan ikiliye. Mevayı kolundan tutup evden çıktım. Arabaya binip evden ayrıldık.
Okula gelip arabayı park ettim. Daha kapılar açılmamıştı. Arabaya yaslanıp etrafıma baktım. “Ay nerede benim sevgilim ya" dedim. “Of bir sap ben kaldım ya" diye sitem etti Meva. “İlo da var" dedim. Saçlarını karıştırarak gelen sevdiceğime baktım. Ellerini saçından çektiğinde başını kaldırdı. Sonra göz göze geldik. Gamzelerini gösterecek şekilde güldü. Etrafıma baktım. Bakan var mı diye. Kıskanıyordum ne yapayım. Yanıma gelince sıkıca sarıldım. Saçlarımın arasına uzun ve derin bir öpücük bırakıp çekildi. “Naber güzelim?” dedi elleri ile saçımı okşayarak . “İyi canım sen" dedim. “İyi bende. Asrın sabah size gidiyorum diye çıktı. Neler dönüyor?” dedi. “Bende bilmiyorum aldı Şura’yı gitti" dedim. “Mutfağımıda günah yuvaları yaptılar zaten. İkidir tıkılıyorlar" dedim gülerek. O da güldü. Zil çalınca el ele binaya girdik.
Sınıfa hoca gelmiş dersin yarım saati bitmişti. Bizimki ortalıkta yoktu. Lan başına bir şey mi geldi yoksa? Gelmemiştir ya gelir birazdan değil mi? Ben düşünürken kapı tıklatılıp açıldı. “Oo hoş geldiniz hiç gelmeseydiniz" dedi Sevgi hoca. “Çok isterdim hocam ama devamsızlık aldı başını gidiyor" dedi Şura kapıyı kapatıp. Hoca birbşey diyecekken “Kusura bakmayın hocam tersinden uyandı bugün" dedi Asrın. Ahahahaha.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İki Düşman Çocukları
Roman pour AdolescentsYılları aşmış dostlukları olan iki adamın ani ölümü aileler arası düşmanlığı getirir. Aradaki kinin artmasında ve suçlamalarda konuşulmayan yıllar öne konur. Bu ani ölüm beraberinde getirdiği intikam ile yeni bir yaşama adım attırır. Düşma sanılan...