~5.Bölüm~

6.5K 451 204
                                    

"Öyle sesler vardır ki onları dinlediğin zaman tamam diyorsun, işte huzurun parçaları, Allah hatırlatıcıları... Mevlan Kurtishi, Maher Zain, Sami Yusuf, Vefa44, Ehsan Yasin, Ender Tekin, Abdurrahman Önül ve adını sayamadığım ama seslerine hayran olduğum birçok isim mevcut. Onları dinlemek o kadar iyi geliyor ki şu ahir zaman yorgunu ruhuma, şükretmeden edemiyorum Tuğba. Hele Nasser El Gatami yok mu? O nasıl Kur'an okumak be kardeşim? Onun sayesinde lisedeyken birçok sure ezberlemiştim biliyor musun? Onun Kur'an tilavetini dinleye dinleye kıraatim onunkine benzedi adeta. Allah onlardan razı olsun. Allah seslerine can versin. Amin ecmain."

"Bazı insanlar da vardır ki hem yazarak hem de konuşarak can verirler insana. O can ki Allah'ın bir lütfu, hediyesi... Hani Cenabı Hak, bazı insanları hayatına bir şükür sebebi olarak, özel anlam ifade eden insanlar koyar ya? İşte o insanlardan birileri şüphesiz ki Nureddin Yıldız hocamızdır, Muhammed Emin Yıldırım hocamızdır, İhsan Şenocak hocamızdır, Ramazan Kayan hocamızdır, Hüseyin Kami Büyüközer hocamızdır, Şerafettin Kalay hocamızdır, Fatih Duman hocamızdır, İskender Pala hocamızdır, Emine Şenlikoğlu, Hafsa Bilgin, Halit Ertuğrul ve adını sayamadığım daha nice mübarek insanlar... Allah onlardan razı olsun, yazdıkları ile, konuştukları ile şifalar geliyor Rabb'imizin katından gönüllerimize... Böyle yazarlar, kitaplarının hepsinin okunması gereken yazarlardır. Bu yazarları okumayan insan, ahir zaman hücumuna karşı savunmasız kalır Tuğba."

"Ah ah... Yüreğimizden ağızlarımıza sözler eriyor çıkarken. Çok güzel söyledin İclal. Ama bu kız yeni müslüman oldu. Önce okuması gereken başlı başına kitaplar yok mu?"

"Olmaz mı? Ama ana konuya geçmeden seni tebrik etmek istiyorum. Bir insanın iman etmesine vesile olmuşsun. Ne mutlu sana ve biz bütün müslümanlara."

"Ya aslında ben hiçbir şey yapmadım İclal. Hastaneye işe başladığımdan beri bu kız da görev arkadaşım ya? Ben fark etmeden sürekli beni inceliyor ve takip ediyormuş. Giyimimi, konuşmamı, yememi, içmemi özellikle de ibadetimi hep izlemiş ve çok etkilenmiş. Bir gün geldi bana. Derdini açtı. Kafasındaki soruları sordu. Allah'tan var ya senin imanla ilgili notlarını fotokopi çekip almışım da kıza onları okuttum. O kadar etkilendi ki İclal, hemen müslüman olmak istediğini söyledi. Ben de yardımcı oldum işte."

"Ne kadar şükretsek az. Elhamdülillah. Gerçekten iyi ki o notların fotokopisini çekip yanına almışsın Tuğba. Yoksa Şeytan, o an kızın aklına vesveseler sokup vazgeçirebilirdi. Şimdi, soruna gelecek olursak, kız madem İslam'ı bütünüyle öğrenmek istiyor? O halde Kur'an'ı Kerim'i okumayı öğrenmekle başlasın. Kur'an okumayı söktükten sonra meal ve tefsir okusun. Feyzü'l furkan, Risale-i Nur ve bunların çeşitli tefsirler iyi birer seçenek olabilir. Bundan sonra her ay bir hatim indirip tefsiriyle okusa Allah'ın izniyle Kur'an ilminin derinlerine iner. Tefsir ile ilgili videolar da var epey. İhsan Şenocak hocanın tefsir videoları var mesela YouTube'da. Nouman Ali Khan'ın da keza öyle. Onlardan da yararlanabilir. Tabi bundan sonrasında fıkıh gerekir. Bunun için ilmihal okuması şart. Ömer Nasuhi Bilmen, Ali Fikri Yavuz yahut Diyanet işleri başkanlığının hazırlamış olduğu ilmihali okuyabilir. İlmihal okurken Nureddin Yıldız hocamızın fıkıh okumaları adlı video setini izleyip notlar alırsa muhteşem olur. Ben öyle yapmıştım mesela. Bunları hallettikten sonra hadis ilmi gerekir. Kütüb-i Sitte veya Riyazü's-Salihin okuyabilir. Nureddin Yıldız hocamızın yine Riyazü's-Salihin dersleri var YouTube'da. Onları izlemesi güzel olur. Ve en sonuncusu. İmam Gazali'nin biricik eseri 'İhyâ'u Ulmû'id-Din'. Her gün birer konu okuması yeterlidir. Fazlası kafasını yakar, aman diyeyim. Muhammed Emin Yıldırım hocanın çok güzel siyer - sahabe kitapları ve ders videoları var mesela. Onları da okuyup izleyebilir. Bak, en önemli konulardan birini unutuyordum az daha. Sünneti elinden geldiğince hayatına yansıtmalı. Eğer bu konuda kaynak istiyorsa Mehmet Paksu'nun 'Sünnete Göre Günlük hayat' kitap serisi var. Bu eseri okursa bilgi edinir Allah'ın izniyle. Bu dediklerimi yaparsa sonra istediği kitabı okuyabilir. Zira bundan sonra alt yapısı sağlamlaşmıştır. Hangi kitabı okursa okusun isterse İslam'ın aleyhine olsun, etkilenmez kolay kolay ama eğer altyapısı sağlam olmadan önüne gelen her kitabı okursa İslam'ı yanlış anlayacağı gibi soğuyabilir de Allah muhafaza."

FELAHHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin