Uçarcasına soluğu Meleklerin evinde aldım.Melek o sırada bahçedeydi. Çamaşır asıyordu Etrafıma bakınıp, kimse var mı diye kontrol ettim.Neyse ki; şans benden yanaydı. Gece Meleklerin evine acil telefon gelmişti. Arayan, anneannesiydi. Kadın ağlamaklı bir ses tonuyla, kızının ve damadının trafik kazasında öldüğünü anlatmıştı. Bunun üzerine babası Meleğin İstanbul'da ki halasını arayıp, acilen buraya gelmesi gerektiğini söylemişti.Meleğ'in anne babası apar topar cenazeye gitmişlerdi. Mele'ğin yanında sadece halası kalmıştı. Mele'ğin halası çok anlayışlı bir kadındı.Aşka daima inanırdı, ama abisinden korktuğu için; bizim ilişkimize ses çıkaramazdı .
Meleğin sessizce yanına yaklaşıp, arkadan sımsıkı sarıldım ve onu yanağından öptüm. Melek ani hareketimi beklemiyor olacak ki,''Aa!'' diye bağırdı. ''Korkuttum mu ?"diye sordum yüzümde gülümsemeyle.O da bakıp, ''Öyle bir an olunca korktum.Sen niye gelmiştin?" diye sordu. Ben de ''Hiç. Özledim ondan" dedim .
O an Meleğ'in gözlerinde bir parıltı oluştu .''Demek özledin, daha yeni görüştük ama."dedi.Ben de omuz silkip, ''Ne yapayım, seni görmeden duramıyorum.'' dedim. Melek de, ''Ya Zafer!'' dedi beni yanağımdan öperek .Ona sımsıkı sarıldım.''Annenler nerede?'' diye sordum.O da gözleri kapalı bir halde bana cevap verdi.'Teyzemle ,eniştem ölmüş. Bugün cenazeleri var.O yüzden; şehir dışına gittiler.'' dedi.Bunu duyunca gözlerim parladı. ''Güzel!'' dedim içimden.
Meleğe bakıp, Biraz yürüyelim mi?'''diye sordum. Melek kafasını sallayıp, ''Olur!'' dedi sepeti bırakıp. Birlikte bir yandan sarılıp, bir yandan da konuşarak, yürümeye başladık. Banka oturup sohbet ettik. Meleke bakıp, ''Melek!'' dedim.Melek de ''Evet,"dedi.
O an Meleğ'in önünde yere çömeldim .Cebimden bir kutu çıkardım. Melek kutuyu görünce şok oldu. Ona bakıp, ''Meleğ'im benimle evlenirmisin? diye sordum. Meleğim'e aslında evlenme teklifi etmek istiyordum ama; bir türlü kısmet olmadı. Hem babamın hastalığı ,hem de bir çok olaydan dolayı; doğru düzgün evlenme teklifi bile edemedim.Kutunun içinde ki, yüzük annemin hediyesiydi. Annem bana, ''İleride evlenirsen gelinime bu yüzüğü takarsın.'' diye vermişti. Melek de yüzüğü görünce, ''Evet ,evet, Zafer !Seninle evlenirim.'' dedi gülerek, o kadar mutluydu ki ,onu alnında öptüm .Ayağa kalkıp, Meleği kucağıma aldım. Birlikte çığlıklar eşliğinde etrafımızda döndük. Sonra da Meleği indirdim .Bana gözlerinin içi parlayarak, bakıyordu.Sonra da el ele bir müddet yürüdük. Melek arada bir yüzüğüne bakıyordu. ''Zafer bu, çok güzel!" dedi içli içli.
Melekle akşama kadar dolaştık. Hayatımızda ilk defa en mutlu günümüzdü bugün ...
Çay bahçesine gidip, bu güzel haberi kutlamak için ; çay içtik. Sonra da Meleği evine bıraktım.
Melek ....
Zafer beni dışarıya çıkarttığında her zaman ki, gibi; bir gün zannettim Meğerse Zafer'in bir sürprizi varmış. Cebinden o kutuyu çıkarttığında bayılacak gibi oldum .Gözlerim karardı ,kalbim olması, gerekenden çok hızlandı .Yüzüğü görünce, donup kaldım.
Zafer, ilk aşkım ... bana evlenme teklifi etmişti. Onu her şeyden çok seviyordum. Geleceğimi de onunla kurmaya karar verdim, dünyalar benim olmuştu sanki ;hala inanamıyorum. Evet dediğimi hatırlıyorum.çünkü ; o an kalbimin sesinden bir şey duyamadım. Parmağımda sevdiğim adamın yüzüğünü taşıyordum. Rüya gibiydi.
Zafer benim kocam, çocuklarımın babası, olacaktı. Ömrüm boyunca tek duam buydu. Ama; bir gerçek vardı ki, babamlar ...Onlara ne diyecektim .Nasıl açıklayacaktım?Babam hayatta izin vermezdi. Annem desen ;babamdan çekiniyordu. O gece hem mutlulukla, karışık korkuyla, gözlerimi kapattım.
Ertesi gün ...
Bugün hava bir başka güzeldi.Güzelce kahvaltımı ettim. Bahçede kahvemi içtim. O sırada Zafer kapıda belirdi.Beni görünce ,yüzünde kocaman bir gülümseme oluştu. Yanıma gelip, elimden tuttu.Bir yandan da ''Haydi kalk ! Gidiyoruz.'' dedi.Şaşkınlıkla Zafer'e baktım.''Nereye gidiyoruz Zafer?'' dedim. Zafer elimden tutmuş ,beni hızlıca sürüklüyordu.''Seni kaçıyorum." dedi.Kaşlarımı çatıp ,Zafer'e baktım .''Ama Nasıl? Halam içeride.'' dedim. Zafer de ''Sessiz olursan ruhu bile duymaz!'' dedi.Ne düşüneceğimi bilmiyordum .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seni Kalbime Gömdüm Tamamlandı
Non-FictionBir Yaşanmışlık Hikayesi. Birbirini Seven İki İnsanın Hüzünlü Hikayesi