10 yıl Önce ....
Zehradan ...
O zamanlar ben ;11 yaşındaydım .Kardeşim Zafer ise ; yeni doğmuştu .Köyümüzde bulunan ;iki katlı kocaman bir bahçe içindeki okula giderdim . Okulumuzun önünde ,çocuklar için ,kaydırak ,salıncak yapmışlardı .
Arkadaşım Meryem'le hep öğle aralarında orada sallanırdık .Meryem ;omuzlarında küt siyah saçları ,yemyeşil ormanları andıran gözleri ,küçük burnu ,beyaz teniyle çok güzel bir kızdı .
Bir gün gene okula giderken , birinin ''Zehra," demesiyle olduğum yerde kaldım .Kaşlarımı çatıp merakla arkama baktım .Kim olduğun merak ediyordum .
O sırada bana seslenenin , öğretmenimiz Ali bey olduğunu gördüm .Ali Bey ; halamın oğluydu .Burada köy okulunda ; öğretmenlik yapıyordu.
Hala olduğum yerde durduğumu görünce bana eliyle el işareti yaptı .Ben de şaşkınlıkla ,hemen onun yanına gittim .
Buyurun öğretmenim ?Bir şey mi vardı dedim .Ali Bey ,bana bakıp ,''Benim bir arkadaşım var .Adı ,Neslihan ...Onunla konuşmam gerek , ama ; bizi yakalamamaları lazım." dedi.
Öğretmenime şaşkınlıkla bakmaya devam ederken ,''İyi de ben ne yapabilirim ,öğretmenim ?'' diye sordum .
O da gözlerini kısmış bana bakarken ,''Senle küçük bir oyun oynayacağız .Sen biz ablayla konuşurken, gözcülük yapacaksın .Biri geldiği zaman bize haber vereceksin ,işte bu kadar basit!'' dedi.Sonra benim ikna olmadığımı anlamış olacak ki ,''Sana pamuk şeker alırım,'' dedi.
Ben de pamuk şekeri çok severdim .Eniştem ,Meryem'le ikimize sürekli alırdı. Pamuk şekeri duyunca , yelkenleri suya indirdim .Çocuk aklımla hemen kabul ettim .
Başımı sallayıp öğretmene ''Tamam." dedim .Ali öğretmen de yüzünde gülümsemeyle benim elimden tutarak ,''Gel," dedi.
Beni okulun arkasında ki, eve götürdü. Burada kalıyordu kendisi. Eve girmeden önce ,bana ''Sen camın köşesinde bekle,'' diye uyardı .
Evin kapısını açarken o sırada ,sevgilisi olduğunu tahmin ettiğim ,güzel ;sarı saçlı ,uzun boylu ,25 yaşlarında olan genç bir kız ''Ali,'' diye bağırarak bize yaklaştı .
Ali öğretmen yüzünde gülümsemeyle ona bakarak ,''Hoş geldin," hayatım,'' diye yanağından öptü. Kız bunun üzerine ona gülümsedi.
Ali öğretmen ,beni işaret ederek ,''Tanıştırayım Nihal !Bu benim öğrencim ,Zehra.'' dedi.Nihal de benim önüme eğilip ,gülerek ,''Merhaba Zehra ,ben de Nihal !ne güzelsin sen,'' dedi.Ben de ona gülümsedim .
Ali öğretmen yakalanma korkusuyla telaşla sevgilisinin omzuna elini koyup ,''Hadi hayatım , biz içeriye girelim,'' diyerek yönlendirdi. İkisi birlikte içeriye girdiler.
Ben de camın önüne oturup ,ellerimi dizime koydum ve beklemeye başladım .Ara ara da uykum geliyordu ,gözlerim kapandı kapanacaktı .Biri görse ,bu çocuk niye burada bekliyor? diye sorardı herhalde !
Onlar içeriye girince çıkma da bilmediler.Üstelik; üşümeye de başlamıştım .Ellerimi birbirine sürterek ,ısınmaya çalıştım .
Saatler geçti ,geçti. ben hala olduğum yerde oturuyordum .Ali öğretmen sevgilisine bir şeyler söylüyor ,o da kahkaha atıyordu .Ama; ne konuştukları anlaşılmıyordu .Sadece mırıltı geliyordu o kadar .
Ali öğretmen ,beni bazı günler hep camın önün oturturdu .Sevgilisiyle ara ara görüşürlerdi. İşte bugün de ,onlardan biriydi.
En sonunda dayanamamış ,''Nebahat teyze geliyor !"diye bağırdım .O andan içeride ses kesildi .Telaşlı patırtılar ,''Ne yapacağız?'' diye konuşmalar geldi kulağıma .Bildiğin içeride arbede yaşanıyordu .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seni Kalbime Gömdüm Tamamlandı
No FicciónBir Yaşanmışlık Hikayesi. Birbirini Seven İki İnsanın Hüzünlü Hikayesi