8. Bölüm

118 51 17
                                    

Kapıdan çıkarken o sırada bahçe kapısı açıldı .İçeriye çocuklar girdi. Kimi benim yaşlarımda ; kimi de benden küçüktü .Bizim mahallenin çocuklarıydı hepsi .Ellerinde davulla ,tefle bize doğru geldiler .İki kişi de  gelin damat rolünü oynadı .''Sayacılar geldi'' diye tef çaldılar ,bir yandan da   ''Bu fasulye yedi buçuk lira!'' diyerek  bahçede oynadılar .Biz de onların bu eğlencesine katıldık, aralarına girip ,hep birlikte oynadık .

Sayacılar en sonunda paralarını aldıktan sonra oradan uzaklaştılar .Bizim köye adettir; bayramın ilk gecesi köyün gençleri toplanır ,mahalle mahalle gezerdi. Aralarından iki kişi ,rol icabı gelinle damat olurdu .Parayı alıp ,akşam kahvehane önünde toplanır ,yerler içerlerdi.Eskiden beri köyümüzün güzel adetlerinden biriydi. 

Onlar gittikten sonra biz de düğün için yola koyulduk .Düğün evi hemen karşımızdaydı .Yani Muratlar 'ın evinde ...Gündüzden kızı alıp, buraya getirdiler.Bahçeye girmeden, daha davul sesleri geliyordu .

Düğün evi oldukça kalabalıktı .Konu ,komşu ,bütün köylü oradaydı .Çoğu da; dışarıdan gelmişti. Bahçe; ışıklarla süslenmişti. Orta yer oynamak için boş bırakılmıştı .Evin kapısına doğru ; gelinle damadın masası kurulmuştu .Gerçekten çok güzel olmuştu .Murat'ın annesi ve babası çok emek vermişlerdi.Murat göz bebekleriydi onların . Ee sonuçta tek çocuklarıydı  tabi ki; düğünün en güzelini yapacaklardı. 

Hep birlikte gülüşerek, bahçeden içeriye girdik .Uygun bir masa bulup yan yana oturduk. Etrafıma bakınıp, Murat'ı aramaya başladım .Ama ortalıkta gözükmüyordu .Karşı ki masanın üzeri ,yiyecek, içecek ,bilumum aklınıza ne gelirse ıvır zıvırla doluydu.

 O sırada Murat 'ın annesi Nermin Hanım tek tek masaları gezdi , konuklara ''Hoş geldiniz ! diye gülümsedi. Derken bizi gördü. Gözleri parlayarak ,''Zafer'cim bu ne güzel sürpriz böyle !Hoş geldiniz.'' diyerek bize doğru geldi. Ben de gülümseyerek, ayağa kalktım .''Hoş bulduk ,Nermin teyze!'' dedim .

Nermin teyze ;üstü işlemeli siyah yere kadar uzanan bir elbise giymişti. Saçını da topuz yapmışt.ı Nermin teyze masayı şöyle bir tarayıp ,''Eee Annenler yok mu?'' diye sordu şaşkınlıkla gülümseyerek, ''Onlar gelemedi ne yazık ki ,babamı yalnız bırakamadı annem.'' dedim 

Nermin teyze üzgün bir şekilde ''Biliyorum ,çok üzüldüm !Tekrar geçmiş olsun.'' dedi.Ona baktım ve ''Sağ ol Nermin teyze!'' dedim .Nermin teyze  mahcup bir halde ''Kusura bakmazsan Zafer 'cim !benim diğer misafirlerle ilgilenmem gerekiyor !Tekrar hoş geldiniz ,lütfen keyfinize bakın.'' diyerek, yanımızdan uzaklaştı .

Derken, karnımdan bir gurultu geldi. Yeni yemek yememe rağmen acıktığımı hissettim .Kızlara bakıp,  ''Ben bir şeyler alacağım ister misiniz ?''' diye sordum .Onlar da başlarını sallayıp ,''Olur,'' dediler Ayağa kalkıp ,masanın üstünde duran yiyeceklerden aldım .Elimde tabaklarla masaya döndüm .

Biz yemeklerimizi yerken, ışıklar söndü .Herkesten kocaman bir alkış koptu ..Islıklar ,ay çok güzel olmuş şuna bak ! diye yakınmalar havada uçuştu.Orada bulunan birinin , ''Gelinle damat geliyor!'' diye bağırmasıyla tüm gözler oraya çevrildi. Ben de heyecanla oraya baktım .Muratla yanında ki gelin bahçeye çıkan merdivenlerden indiler  .Murat ; çok yakışıklı olmuştu .Aslan Kardeşim !Zaten hep yakışıklıydı ...

Gelin uzaktan tam seçilemiyordu. Daha net görmek için öne doğru yürüdüm .

Meleğ'in gelinliği ; düz askılı bir gelinlikti .Elinde de pembe gelin çiçeği vardı .Saçını topuz yaptırmıştı .Duvağı ise; arkadan yere kadar uzanıyordu .O haliyle bile çok güzeldi. Gelinle Murat masaya oturdular. Derken onu gördüm . Meleği ... ''Melek!'' dedim.

Seni Kalbime Gömdüm TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin