Melek ....
Murat o kadar heyecanlıydı ki ,eve gelene kadar; kaza yapacağız ,diye aklım yerinden çıktı .Hop oturup ,hop kalktım .
Neyse ki ,sağ salim evimize vardık .Murat arabayı rastgele park edip ,apar topar indi arabadan .
Koşar adım evin kapsına gidip yumruklamaya başladı .Bir yandan da ''Anne ,anne !biz geldik .Aç kapıyı.'' diye yüksek sesle bağırdı .
Murat 'a bakıp ,''Rezil oluyoruz herkese .Yavaş biraz!'' diye uyardım onu .
Ama beni dinleyen kimdi !ben kime anlatıyordum ki. En sonunda evin kapısı telaşla açıldı.Nermin annem yüzü bembeyaz kesilmiş ,bir halde bize baktı .''Ne oluyor oğlum ?İyi misiniz ,yoksa baban !'' diye sordu .Korkudan aklı çıkmıştı kadının .
Murat da onun bu haline bakıp ,''Yok anne .Babam gayet iyi dedi.Nermin anne rahatlayarak bir bana bir Murat 'a baktı .''Ee !Bu kadar yaygarayı koparacak konu neydi ? Bütün mahalle ayağa kalktı oğlum.'' diye çıkıştı oğluna .
Murat ise ,ona yüzünde muzip bir gülüşle ''Torun geliyor torun !Melek hamile ,baba oluyorum baba." dedi.Nermin anne mutlulukla ''Ay çok sevindim oğlum !demek; torunum oluyor ha .O kadar dua ettim ki, Allah 'a ,nasip etti sonunda .Ölmeden mürvetini de görürüm inşallah!'' diye cevap verdi. Mutuluktan ne yapacağını şaşırmıştı kadıncağız.
Ee kolay değildi tabi .Tek çocuk olunca ,gözünün içine bakarlardı .Nermin anne oğlunu bırakarak ,bu sefer de bana sımsıkı sarıldı .''Tebrik ederim güzel kızım ,Allah sağlıklı doğurmayı nasip etsin inşallah!'' dedi.
Muratla ikimiz aynı anda ''Amin'' dedik.Nermin anne bize bakıp ,''Ay kafa kalmadı .Ayakta kaldınız çocuklar ,hadi geçelim içeriye.'' dedikten sonra hep birlikte eve girdik .
Nermin anne salona giriyordu ki , birden durdu .Bize bakıp kaşlarını çatarak ''Ee cinsiyeti neymiş ,söyleyin bakalım?'' dedi.
Muratla birbirimize baktık neşe içinde .Ben de Nermin anneye bakıp ,''Kız,'' dedim utanarak .
Nermin annenin kız lafını duyunca ,deyimin tam anlamıyla yüzünde güller açtı .''Öyle mi demek kız !şimdi senin gibi ; bıcır bıcır bir kız daha olacak desene .''
Ben de ona gülümseyerek, başımı salladım .''Bahtı güzel olsun dedim yoksa ; erkekmiş ,kızmış önemli değil ..'' Murat ta bana bakarak ,'Ben de öyle düşünüyorum. "diye katıldı .
Ben de ona gülümsedim .''Ay oğlum,'' dedi bu sefer de Murat 'a dönüp .
Murat ne diyecek diye şaşkınlıkla annesine baktı. ''Yine ne oldu, Nermin Sultan?'' diye sordu .
Nermin anne koltukta öne eğilerek ,''Baban duyunca havalara uçacak .Nasıl sevinecek ,kim bilir .Ayrıca; şimdiden hazırlık yapmaya başlamalıyız .Ancak ; doğuma kadar yetişir .Şunun şurasında ne kaldı .5 ay dediği ne dir ki ,çabucak geçer .Bir bakmışsın doğuvermiş ,anlamaz insan." diye cevap verdi.
Haklıydı ,da günler ,çabucak geçerdi. Zaten ; ben de bir an önce geçip gitsin . istiyordum,evladımı kucağıma alayım ...Onu öpüp koklayayım ,bağrıma basayım ...
Annelik böyle bir duyguydu ,bunu şimdi anlıyordum .Hani derler ya ,evladın olunca anlarsın diye ,hah işte ben de aynı o durumdaydım .
Biz neşe içinde gülüşürken o sırada Murat 'ın babası da ''Ne oluyor ayol !Neşeniz bol olsun." diyerek içeriye girdi.
Nermin anne kocasına bakıp ,''Gel Kemal bey ,gel .Biz de senden bahsediyorduk ; iyi insan lafın üzerine gelirmiş." dedi.
Kemal babam da onun karşısında ki koltuğa oturarak , durumu anlamaya çalıştı .Kaşlarını çatıp ,bir karısına ,bir bize baktı. ''Ee neymiş bakalım, benimle alakalı mesele?" diye sordu .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seni Kalbime Gömdüm Tamamlandı
Non-FictionBir Yaşanmışlık Hikayesi. Birbirini Seven İki İnsanın Hüzünlü Hikayesi