21 .Bölüm

72 33 0
                                    

Melek ...

Ağlayarak eve doğru geldiğimde Nermin anneyi bahçede kahvaltı hazırlarken buldum .Bana ,en tatlı gülümsemesiyle bakıp , ''Günaydın kızım .Erkencisin bakıyorum da bu sabah!'' dedi.

Ben de ona aynı şekilde gülümseyerek ,masaya yöneldim .Ona bakıp ,''Günaydın Nermin anne dedikten sonra kaşlarımı çatıp ,etrafa baktım .Sonra da tekrar Nermin anneye dönüp ,''Murat kalkmadı mı daha ?'' diye sordum şaşkınlıkla .

O da bana bakıp ,''Çoktan uyandı .Banyoda.'' dedikten sonra içeriye gitti. Ben de peşinden mutfağa ilerledim .Nermin anne çayları doldurduktan sonra elinde tepsiyle bana doğru döndü .Beni görünce şaşkınlıkla ,''Ne oldu kızım ?Bir şey mi istedin yoksa !'' dedi.

Ben de ona bakıp ,''Yok anne .Sadece yardım için geldim,'' dedim.Nermin anne kahkaha atarak, ''Yok ayol sen otur ,zaten ;canın ne kadar senin .Düşüp bayıldın da üstelik ;Murat seni ayakta görüse bana çok kızar.'' dedi fısıltıyla.

Ben de ''Ama,'' diyecektim ki, Nermin anne beni susturdu .Beni bahçeye yönlendirerek, ''Hadi kızım .Sen burada otur ,dinlen .Bak birazdan Murat ta gelir.Karı koca konuşursunuz.'' dedikten sonra ,tekrar içeriye gitti.

Ben de mecburen masaya oturdum .Temiz hava acıktırdığından ; hemen yemeğe koyuldum.Şu son zamanlar da nedendir bilmiyorum ,iştahım hayli acıkmıştı .Gülerek karnımı sevip ,''Böyle giderse anne kilo alacak." dedim tatlı tatlı ...

O sırada Murat hazırlanmış ,bahçeye çıkmıştı .Beni görünce hemen yanıma geldi. Yanağımdan usulca öperek ,''Günaydın Sevgilim !kalktın da beni niye uyandırma dın ? Bir şeyler yapardık birlikte.'' dedi.

Ben de ona bakıp ,''Çok erken kalktım ,biraz yürümek istedim .Yürüyüş iyi geldi .''dedim.

Murat ta bana gülerek bakıp, ''Sevindim ,ne yapacaksın bugün bakalım .Malum benim tarlaya gitmem gerek .İşçilerin başında durmalıyım yoksa ; doğru düzgün iş yapmıyorlar biliyorsun,'' dedi. 

Ben de ona bakıp ,''Tabi tabi git sen .Ben de Nermin anneyle oturur ,sohbet ederim.'' dedim.

Moralim bozulmuştu .Ama Murat 'a belli etmedim ; telaş yapacaktı biliyordum .Murat benim bu asık suratımı görünce ,''Hayatım .İstersen gitmeyebilirim .İşçiye söylerim ,o halleder.'' dedi. 

Ben de bunun üzerine kendimi suçlu hissetmiş ,hemen ''Hayır .Hayır !Git sen gerçekten.' dedim Murat bana inanmamıştı .''Emin misin ? diye sordu .Ben de gülümseyerek ,''Evet,'' diye başımı salladım.

Murat ta bunun üzerine gülümseyerek ,''Peki,'' dedi .Murat telaşla bir şeyler atıştırdıktan sonra ,işe gitmek için ayağa kalktı .

O sırada da benim saçımdan öperek ,''Akşam görüşürüz .Bir şey olursa ,annemle haber yollarsın, ''diyerek kapıya yöneldi.Ben de arkasından bakakaldım .

O sırada Nermin annede elinde çay tepsisiyle  bahçeye gelmişti.Murat 'ı görünce şaşırarak ,''Oğlum ,nereye ? Bari  bir şeyler yeseydin .Tarla kaçmıyor ,ne bu acele?'' dedi üzgün sesle .

Muratta annesine bakıp ,''İşler beklemez anne!''dedikten sonra ,''Hadi hoş çakalın,'' diyerek arabasına bindi .Araba gözden kayboldu.

Ben de hala arkasından bakıyordum .Dalmıştım belli .Nermin annenin sesiyle kendime geldim.Nermin anne , ''Allah Allah bu çocuk da bir alem .Kime çekti bilmem ki ,''diye kendi kendine söylenerek masaya oturdu. 

Bana bakıp ,''Hadi kızım soğutma ,diyerek yemeğe başladı .Ben de ona  gülümsedim .Birlikte bir güzel kahvaltı ettik .Nermin anne masayı toplamış ,içeriye gitti. 

Sonra da Nermin anne bana bakıp ,''Şöyle anne - kız kahve içelim mi ? diye sordu .Ben de başımı salladım .O an canım nasıl da kahve istemişti .Bir kahve içmekten bir şey olmazdı değil mi ?''

Aklıma gelen fikirle Nermin anneye bakıp ,''Kahveleri ben yapayım mı anne?" dedim .

Nermin anne bu teklifim üzerine çok şaşırmıştı .Böyle bir şey beklemiyordu .Bana bakıp gülerek ,''Hadi yap bakalım .Madem çok istiyorsun.'' dedi.

Ben de ona gülümsedikten sonra bir koşu mutfağa gittim .Kahveyi ve şekeri cezveye koydum. Üstüne de su ekledikten sonra beklemeye başladım .

Annem bana ,''Çok güzel kahve yapıyorsun!Böyle köpüklü köpüklü ...'' derdi hep .Sahi onu nasıl özlemiştim .Burnumda tütüyordu ,düğünden beri hiç görüşememiştik .

Kim bilir torunu olduğunu duyunca nasıl sevinecekti canım annem!Gözlerimin dolduğunu hissedince ,hemen kendimi toparladım .

Ben düşüncelere dalmışken ,kahve biraz taşmıştı.Kendi kendime ,''Ya!'' diye söylenerek ,hemen kahveleri tepsiye koydum .

Bir kaç dakika sonra da elimde kahvelerle bahçeye döndüm.Nermin anne ,beni görünce toparlandı .

Ona kahvesini uzatınca ,gülümseyerek ,''Sağ ol kızım!'' dedi. Kahvesinden bir yudum aldıktan sonra ,''Çok güzel !İyi ki de oğlumu seninle evlendirmişim .''Diye de iltifatta bulundu Ben de ona gülümsedim .

Bir yandan kahvelerimizi içiyor ,bir yandan da sohbet ediyorduk .Nermin anne bir ara bana bakıp ,''Duydun mu Zafer Nevin teyze 'nin kızını istemeye gidecekmiş İstanbul'a ! Nurgül ,var ya , o; bugün İstanbul 'a gidiyormuş iş için .O da bir kaç gün sonra yanına gidecekmiş,'' dedi.

Ben de şok içinde olanları dinliyordum .Demek Zafer ,Nurgül!ü istemeye gidecekti öyle mi ?

Hem de daha tanımadığı ,üstelik ,bir kaç gündür tanıdığı kızı ...Ben Zafer 'i tanıyorsam ,o kızı ne yapar eder ,otogara götürürdü. Böyle biriydi Zafer ...Herkesin yardımına koşardı ; o yüzden bu köyde çok sevilirdi. 

Bir anda nasıl olduysa , elim kahve fincanına çarptı .Kahve üstüme döküldü .Allah'tan o kadar sıcak değildi .Nermin anne telaşla yanıma gelip ,''Kızım iyi misin ?Yandın mı ,hadi gel .Krem sürelim!'' dedi.Ben de ona bakıp ,''Yok anne.Ben hallederim şimdi .''diyerek onu orada tek başına bırakıp ,odama gittim .

Aslında krem bahaneydi ,biraz yalnız kalmak istemiştim .Tam odama gidiyordum ki ,telefon çaldı.Kaşlarımı çatıp ,''Allah Allah kim bu acaba ?'' diye söylenerek ahizeyi kaldırdım .

Alo kimsiniz? diye sordum  bir cevap alabilmek için .Karşı taraftan bir kadın sesi geldi. Bana ''Merhaba Melek hanım .Ben Ayfer Hanım 'ın asistanı .Ayfer hanım kontrol için gelmenizi söyledi. Yarın saat 12 ' de sizi bekliyor olacak'' dedi.Hastahaneden arıyorlardı ,anlamıştım .

Elimi alnıma vurup ,''Ah .Ben bunu nasıl unuttum .Her ay düzenli gelin demişti kendisi .Ama ; o kadar yoğun bir ay geçirdim ki ,aklımdan çıkmış'' dedim . Sonra da ,''Tamam teşekkürler ,ben mutlaka uğrayacağım.''  dedim.Kadın bana ''Görüşürüz." dedikten sonra telefonu kapattık .

Yarın tam 4 ay olacaktı .Zaman ne çabuk geçmişti. İlk öğrendiğim gün ; nasıl da mutlu olmuştum .Bu bebeği nasıl sahiplenmiştim .Bebeğimle aramda kuvvetli bir bağ vardı .Yarın cinsiyetini öğrenecektim .O yüzden ; düşününce içimde kelebekler uçuştu .

Gülümseyerek karnımı sevip ,''Yarın her şey belli olacak annecim !hazır mısın ?'' diye sordum Sonra da üstümü değiştirmek için odaya gittim .

Üstümü değiştirdikten sonra ,yatağa uzandım .İçimden kız olacak gibi hissediyordum ,acaba kime benzeyecekti .Benim gibi kara kaşlı ,sarışın mı olacaktı .Yoksa ;Zafer gibi mi ...

Huyu suyu kime benzeyecekti mesela .Benim gibi inatçı mı olacaktı .Eğer öyle olursa ,Zafer 'in çekeceği vardı .Düşündüm de, benden bir tane daha ...Hayatta çekilmezdi. Yoksa; oğlan mı olurdu ,babası gibi; yiğit ,mert bir delikanlı ...Hak yemeyen ,adaletli ,iyi kalpli ...

İçimde bitmeyen ,aksine; çoğaldıkça çoğalan bir heyecan vardı .Bakalım yarın görecektim ...Bunu düşünürken ,aniden uyku bastırmıştı .Göz kapaklarım yavaş yavaş kapandı .Uykunun en tatlı kollarına yenik düştüm ..

Seni Kalbime Gömdüm TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin