42/Sevgiliyle Kaçma

67 27 0
                                    

1 ay önce ...

Şükran ...

Annemin odama dalıp ,''Şükran ,şükran. ''diye beni dürtmesiyle gözlerimi açtım .Gözlerimi kırpıştırıp ,''Ne var anne ya?'' dedim uykulu çıkan boğuk sesimle .

Bu saatte kadın beni neden uyandırıyordu ki anneme bakıp ,''Saat kaç?'' diye sordum .Annem de ''Saat sekize geliyor.'' dedi.

O an şaşkınlıkla gözlerimi açarak ,''Sekiz mi ,ya anne .Neden erken saatte uyandırıyorsun beni ?''diye sitem ettim .Tam yorganı kafama çekip yatmıştım ki ,annem bir kez daha ''Kalk kız.'' diye dürtükledi. 

 Anneme baktığımda  karşımda bana kısık gözlerle bakarken ,elini beline koymuştu .Oflayarak yatakta oturup ,''Evet ,seni dinliyorum annecim !'' dedim .

Bu söylediğim bir nevi sitemdi. Annem bu imalı özüme takılmayıp ,hemen konuya girdi. ''Biliyorsun ,Melek doğum yaptı .Ona göz aydınlığına gideceğiz , ev boş olacak .Sen burada kalıp, eve göz kulak olacaksın.'' dedi.

Anneme bakıp ,''Hastaneye mi?" diye sordum .O da ''Evet ,Melek  hastahanede ya .Onu ziyarete gideceğiz.'' dedi.O an mutlulukla gülümsedim .

Anneme baktığımda bana çatık kaşlarla baktığını, gördüm .Ona belli etmemek için ,hemen durumu toparladım .

Yüzümü üzgün hale getirip ,''Tamam ,merak etme .Siz babamla gidin ,ben evde olurum .Aklınız kalmasın.'' dedim .

Annem de başını sallayarak odadan çıktı .Ben de elimi yüzümü yıkadıktan sonra salona girdim. Annem masaya kahvaltılıkları diziyordu .Babamla ablam da gelip masaya oturdular .

Annem babama bakıp ,''Hadi bir an önce yiyelim de vakitlice yola çıkalım.'' dedi.Babam da başını salladı .Ablam da anneme ''Ben de geleyim ,hem Meleğ'i merak ediyordum." dedi.

Annem de gülümseyerek ,''Tabi kızım ,sen de gel .Şükran evde nasıl olsa.'' dedi.Hep birlikte neşe içinde kahvaltımızı ettik .

Daha sonra annemler hastahaneye gitmek için kapıdan çıktılar .Annem belki yüz bininci kez, bana ''Ocağı açık bırakma ,kapıyı ne olur ne olmaz, kilitle.'' diye tembih etti.

 Anneme oflayarak bakarken ,''Tamam anne ,bininci kez söyledin ,merak etme.'' dedim.Bu kadının ben söz konusu olduğum zaman ,daha doğrusu bana karşı güven problemi vardı .Hep sanki ben yapamazmışım gibi tembih üstüne tembih ederdi. 

Tabi bu düşüncelerim annemin popoma bir şaplak atmasıyla son buldu .Canımın acısıyla kaşlarımı çatıp ,anneme baktım .''Ne oluyor anne ? ama acıdı,'' diye sitem ettim .

Bir yandan da popomu ovuşturdum .Annem de ''Kız anneyle ne biçim konuşuyorsun sen ?'' diye cevap verdi. 

Babam bahçeden ,''Hadi, artık Müjgan hanım ,geç kalacağız.'' diye bağırdı .Ağaç olmuştu adam, annem de ''Tamam geldim.'' diyerek dışarıya çıktı .

Ben de onlara gülümseyerek el salladım.Onlar bahçeden ayrıldıktan sonra da kapıyı kapatıp kilitledim .

Evde tek başıma kalmıştım ,o yüzden de acayip canım sıkıldı .Ne yapsam ,ne yapsam diye düşünürken ,radyoyu açıp ,biraz dinledim .

Radyoda hiç açıcı şarkılar yoktu.Hayır anlamıyordum, annemler beni niye eve bekçi dikmişlerdi. 

Ben de onlarla gitsem ne olurdu sanki ?Bunaldığımı anlayınca ,moralim düzelsin diye kendimi temizliğe verdim .Evi silip ,süpürdüm .Çamaşırları bahçeye astım .

Ama olmuyordu ,moralim bir türlü düzelmiyordu .Oflayarak, kendimi koltuğa bıraktım. Biraz uymak iyi gelirdi belki de  o yüzden gözlerimi kapattım .

Seni Kalbime Gömdüm TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin