Luku 14

723 29 13
                                    

Aleksin POV:

Istun Joonaksen vieressä sohvalla, kun huomaan Joelin lähtevän pikaista vauhtia ulos koko huoneesta. Mikähän tuolle tuli. "Joonas onks ok jos käyn kattoo mikä Joelil on?", kysyn tuolta blondilta pörröpäältä. "Joo on, tottakai.", Joonas vastaa ja hymyilee suloisesti.

Lähden etsimään Joelia, eikä minulla ole mitään hajua mihin suuntaan tuo olisi voinut lähteä. Päätän kuitenkin etsiä ulkoa, sillä yleensä kaikki menevät sinne jos jonnekkin.

"Joel?", sanon kun löydän tuon istumasta tuolilta, joka on lähellä hotelliamme. Tuo ei tee elettäkään antaakseen merkiksi, että huomasi minut. "Onks kaikki ok?", kysyn istuessani Joelin viereen.

"En mä tiedä.", Joel vastaa ja kiinnittää katseensa jalkoihinsa. "Haluuks puhuu?", kysyn kun näen tuon poskelle vierähtävän kyyneleen. "Tiiäksä miltä tuntuu ku tykkäät jostain henkilöstä, mut se ei tykkää susta takasin?", Joel kysyy.

Tavallaan tiesin, silloin kuin ensimmäisen kerran suutelin Joonasta. "Siis mitä? Tai siis... Tavallaan joo.", vastaan. "Aleksi mä oon homo", Joel sanoo ja katsoo minua suoraan silmiin. Tuon puheenaiheet vaihtuivat kyllä nyt niin nopeasti etten oikein ymmärtänyt mikä Joelilla oli.

"Mut sehän on hienoa", sanon. Noniin Aleksi, et sitten muuta osannu vastata. "Tässä tapauksessa se ei oo. Mä tykkään Nikosta ja se just periaatteessa kerto ettei tykkää musta.", Joel vastaa. Okei tätä mä en osannu odottaa, puolet meijän bändistä on homoja. Kyllä tää Rotterdam tekee taikoja.

"Siis tapahtuko tää nyt tuolla vessassa? Sitäkö se suudelma oli?", kysyin. Oikeastaan minulla olisi ollut niin paljon kysyttävää, mutta nyt ei ehkä ollut oikea aika. Joel nyökkää, ja otan tuon halaukseen. Voi Joel raukka.

"Voi Joel, kyllä se siitä. Haluutko et puhun Nikolle tai jotain?", kysyn. "Ei tarvii, en nyt haluu nähä koko miestä, vaikka nyt on vähän pakko, koska harjotukset.", Joel vastaa halauksen päätyttyä ja nousee ylös. Lähdemme takaisin sisälle, sillä meillä olisi aamupala ja viimeiset harjoitukset.

-

Aamupalan tunnelma ei ole mikään paras. Joel ja Niko välttelevät toisiaan kaikin mahdollisin keinoin, vähän kuin minä Joonasta ekalla viikolla täällä. Hah, aika jännä. No mutta kuitenkin, on jotenkin kiusallista istua tässä, sillä Joel ja Niko ei oikein lähde mihinkään meidän juttuihin mukaan, vaan lyttää tunnelman kokoajan maahan. Jee jee, ompas kivaa.

"En voi uskoo että esiinnytään kohta 100-200 miljoonalle ihmiselle teeveessä!", Joonas intoilee. "No mitäpä sinä voisitkaa uskoo", Joel sanoo ärtyneenä ja lähtee pois pöydästä. Sattui katsoa, kun rakastamani henkilön mieliala muuttui hyvin äkkiä Joelin sanoista, vaikka nuo kaksi jaksoivat aina nipottaa toisilleen.

"Pitäiskö jonku mennä perään", Olli kysyy varovasti. "Ei, antaa sen nyt olla hetken rauhassa", Tommi sanoo rauhallisella äänellään. Olen täysin samaa mieltä. Katson Nikoa, joka ei enää vilkuile Joonasta, vaan näyttää olevan omissa maailmoissaan. Nään kuitenkin tuon silmistä surun, katuikohan tuo sitä mitä aijemin tapahtui?

-

Harjoitukset sujuivat aluksi ihan hyvin, mutta ei tästäkään nyt taida tulla mitään. Toivoin vain että nuo kaksi voisivat puhua asiat selviksi, niin pystyttäis edes esiintyy euroviisuissa. "Pidetäänkö pieni tauko?", kysyn, sillä Nikosta ja Joelista ei ole juuri nyt laulamaan. Kaikille tuo kävi hyvin, joten pidimme tauon.

"Niko, puhuisit Joelille.", kuiskaan tuon korvaan kun kävelemme jollekin sohville. "Mut sehän välttelee mua kaikin mahollisin keinoin", Niko kuiskaa ja katsoo minua ikään kuin odottaen jotain viisasta neuvoa. "Menet sen luokse ja sanot että nyt puhutaan, ei tästä tuu muuten mitään.", sanon tuolle ja taputan tuon olkapäätä. Niko nyökkää vastaukseksi, ja kävelee sitten Joelin luokse. Nyt pitää pitää vain peukkuja pystyssä, ja toivoa ettei Joel tee tästä mitenkään isoa numeroa.

Nikon POV:

Olen tällä hetkellä aivan täysin sekaisin tunteideni kanssa. Kai tykkään vielä Joonaksesta, mutta en saa Joelia pois mielestäni. Nyt pitäisi sitten jutella Joelille enkä tiedä yhtään mitä sanon.

Astelin Joelin eteen. Tuo istui sohvalla, jossa istui kaikki muutkin jätkät + kuvaustiimimme. Kohtaan Joelin katseen, ja tuo näyttää juuri siltä ettei haluaisi jutella kanssani, mutta nyt on pakko. "Joel tuuutko käymään tuolla?", kysyn, enkä edes itse ole varma minne osoitan päälläni, kuhan nyt vain jonnekin kauas.

Joonas x Aleksi | Sokean kanavan fanficWhere stories live. Discover now