”Hon är borta!” skriker jag till Jim medan jag springer tillbaka till bilen.
”Verkligen?” säger Jim. Han står lutad mot sin svarta bil med huvan uppdragen över huvudet och händerna instoppade i jackfickan.
”Hennes mamma säger att hon har inte varit hemma sedan i söndags!”
”Hon är troligen bara är hos... vad hette han nu igen... Dan?”
”Dave? Det skulle vara ännu värre! Han är med i Williams mördarklubb och du vet vad de gjorde mot mig!” Jag öppnar bildörren och sätter mig i framsätet.
”Larissa”, säger Jim medan han sjunker ner på sätet bredvid mig och smäller igen dörren. ”Det är nog inte så illa som det ser ut.”
”Det ser väldigt dåligt ut”, påpekar jag innan jag drar bilbältet runt mig och hakar fast det. ”Först lappen, sen meddelandet och nu detta?”
Jim vänder bilen och kör sedan ut på vägen.
”Jag måste leta efter henne”, säger jag. Tröttheten har försvunnit spårlöst och jag skulle kunna vaka hela natten.
”Det går inte bara att leta efter henne”, säger Jim. ”Hon kan vara var som helst.”
”Du säger det som om hon vore en borttappad hårnål.”
”Det finns inget du kan göra just nu”, säger Jim allvarligt. ”Du ska hem.”
”Hem? Jag har fan inte ro att åka hem nu!” utbrister jag. ”Amelia kanske är ute i skogen eller något och...”
”Men då får hon vara det”, säger Jim kyligt. ”Vad spelar det för roll om du letar efter henne eller inte? Du kommer ändå inte hitta henne.”
”Vad vet du om det?”
Jim rynkar pannan och tittar överlägset på mig. ”Du är antagligen inte särskilt bra på att leta reda på folk.”
”Du bryr dig inte om någonting!” säger jag mellan sammanbitna tänder och stirrar intensivt på honom.
”Det jag inte bryr mig om är din vän”, säger Jim kallsinnigt medan han svänger vänster i en korsning och stannar framför rödljuset i nästa. Jag inser att vi redan kommit in i stan.
”Fan, Jim!” utropar jag och smäller näven i armstödet. ”Hon är min bästa vän!”
”Det är inte mitt problem.”
”Du är ju helt jävla känslolös!”
”Och du överreagerar”, säger Jim nonchalant innan ljuset ändrar till grönt och bilen rullar iväg igen.
”Nej! Det gör jag inte!”
”Larissa!” utbrister Jim. ”Du är bara naiv om du tror att hon verkligen behöver hjälp. Hon vill bara jävlas med dig.”
Det var droppen. ”Stanna bilen!” befaller jag genast.
Jim ignorerar mig respektlöst och trycker istället på gasen och kör mot rött i följande korsning.
”Jim!” ropar jag stelt. ”Stanna bilen sa jag!”
Jim fnyser. ”Tänker du gå hem?”
”Hellre det än sitter här en sekund till med dig!”
”Synd för dig.” Han drar högdraget på munnen.
”Jag är seriös Jim!”
”Det är jag som kör!” säger Jim med en arrogant ton. ”Jag stannar när jag vill.”
YOU ARE READING
Missing Luna
WerewolfLarissas liv förändras drastiskt efter att hon får bevittna sina föräldrars tragiska död. Den mystiske Jim Boyd dyker upp och hon är övertygad om att han döljer något. Snart uppsnappar hon konstiga samtal som får henne att ifrågasätta allt. Vem är d...