08

72 16 3
                                    

Macam biasa, mereka lepak di balkoni. Y/n bertanya Chan.

"Tadi kau sengaja duduk belakang kitorang ke?"

"Haah."

"Kau nak dengar kitorang sembang kan?"

"Tak ingin la aku nak dengar korang sembang. Aku ada misi lebih penting masa tu."

"Yela tu. Misi apa yang penting sangat tu?"

"Aku nak cerita sikit ni. Setiap kali mood tak menentu masa naik bas, aku suka duduk belakang kau."

"Kenapa?"

"Sebab aku rasa macam nak gunting rambut kau sampai botak."

"Kau dah kenapa? Sewel?" Soal
y/n sambil menguis-nguis rambutnya.

Risau agaknya kalau Chan buat betul-betul. Silap besarlah Kaalu sesiapa berani usik rambut y/n. Dia memang sayang rambutnya yang panjang mengurai. Tidak sanggup dia bayangkan rambutnya dibotakkan. Kalau di sekolah rambutnya akan disanggul rapi. Melihat raut wajah yang menggelabah, Chan tidak boleh tahan gelak.

"Mana adalah. Aku saja sakat kau." Kata Chan.

"Kau ni memang teruk kan? Cari pasal betullah!"

Sejak hari itu, y/n sentiasa sanggul rambutnya.

'Aku gurau pasal gunting rambut kau tu. Kesian pulak tengok kau menggelabah semacam. Sebenarnya aku suka tengok wajah manis kau dengan rambut mengurai. Kau nampak cantik sangat. Menyesal pulak aku bergurau pasal tu. Tak dapatlah aku tengok rambut kau yang cantik lagi...'

[C] Bersaksikan Bulan Where stories live. Discover now