73

17 2 0
                                    

"pindah je ke China dulu, aku sambung belajar kat universiti sana. Aku ambil bidang guaman dan enam tahun selepas tu aku jadi peguam. Dia tahun kerja, aku kahwin dan dapat dua anak comel." Cerita Chan lemah.

"Apa?!!" Soal y/n dengan mata terbeliak.

Chan ketawa perlahan melihat reaksi y/n. Dia sengaja mahu menyakat gadis itu. Rindu sungguh dia melihat wajah singa y/n.

"Aku tipu helah. Mana ada aku kahwin. Tapi aku pernah ada dua tiga girlfriend jugak lah."

"Hah?!!"

Chan ketawa lagi melihat reaksi gadis depannya. Y/n mula tarik muka. Gadis itu sengaja mahu ambil hati lelaki yang cuba menghiburkannya.

"Tengoklah muka kau tu! Haih... Kau tak berubah langsung, kan? Still comel macam dulu
Sampai sekarang pun kau suka sanggul rambut." Kata Chan.

Dia hulur tangan perlahan-lahan lalu menyentuh sanggup rambut y/n. Chan menarik cucuk sanggul gadis itu lalu terurai rambutnya hingga melepasi paras bahu.

"Kau pernah cakap yang kau cemburu kalau lelaki lain tengok rambut kau terurai." Kata y/n.

Chan tersenyum sambil membetulkan rambut y/n.

"Hmm... Terus terang sekarang. Berapa girlfriend kau ada?!!" Soal y/n pura-pura garang.

"Kosong."

"Tipu."

"Sumpah! Sebab aku tak pernah jumpa singa betina cenge, cun dan baik hati macam kau."

Kata-kata Chan buat y/n tersip9.

"Hah, kau? Dah berapa boyfriend kau ada?" Tanya Chan pula.

"Kosong."

"Eh, bukan ke Felix tu boyfriend pertama kau?"

"Aku tak pernah bercinta dengan dia lah."

"Eh, bukan ke dulu tu...?" Chan tidak sempat menghabiskan soalannya.

"Tak ada apa-apa berlaku antara aku dengan dia, Chan. Sebab masa tu aku sedar, orang yang aku cinta bukan dia. Tapi kau. Aku cuma happy bila dapat borak dengan kau kat balkoni."

Chan terkejut bukan kepalang. Selama ni disangkanya y/n bercinta dengan Felix setelah dia pergi jauh dari gadis itu. Dia salah sangka kerana menganggap cintanya sudah berakhir apabila Felix muncul.

"Aku tak patut ikut mama papa pindah ke China." Kata Chan kesal.

"Jangan nangis, Chan. Jangan kesalkan benda yang dah berlalu. Kan aku ada kat sini sekarang. Kita ditakdirkan jumpa lagi." Y/n memujuknya.

"Temani aku habiskan sisa hidup ni, y/n. Biar hayatku habis di sisi kau."

[C] Bersaksikan Bulan Where stories live. Discover now