Chapter 1

184 15 6
                                    

Yaya terjaga di atas bukit yang rendah dan di belakangnya rumah kecil untuk 5-6 orang duduk.

Yaya: Ha? Aku.....kat mana ni?

Yaya bangun dan nampak bandar dan pelabuhan di hadapannya.

Yaya: Aku dah hidup balik. Tapi kat mana ni?

Yaya masuk ke dalam rumah tersebut dan memandang sekelilingnya. Suasananya sesuai untuk tempat yang tenang dan damai dan ada perkakas untuk membuat ubat dan bekas besar untuk bancuh herba.

Yaya: Semua ni.....siapa punya?

T.Bers: Kamu punya Yaya.

Kelihatan T.Bers duduk di atas tangga sambil mengusap janggutnya.

T.Bers: Rupa kamu pun berbeza. Cuba kamu tengok cermin.

Yaya melangkah ke arah cermin yang terletak di biliknya dan nampak...

Yaya melangkah ke arah cermin yang terletak di biliknya dan nampak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yaya: Wah,cute gila! Tapi,siapa dia ni?

T.Bers: Kalau kamu nak tahu jalan ceritanya,nah. Baca ni.

T.Bers berikan buku kecil pada Yaya. Dia ambil buku tu dan baca.

STORY LINE

Di bandar pelabuhan,Bandar Flowerlily terdapat pasangan pengembara yang berjaya. Mereka merupakan pengembara yang berpengaruh dan sangat kaya. Kekayaan mereka melebihi datuk bandar Flowerlily.

Mereka mengembara ke seluruh pelosok dunia mencari harta dan artifak berharga. Mendampingi bahaya dan menari dengan bahaya.

Suatu hari,semasa berehat di rumah si suami bawa pulang artifak purba yang berharga. Semasa dia sedang mengkaji artifak tu,ia mengeluarkan cahaya dan kemudian isterinya mengandung.

Selepas sembilan bulan,mereka dikurniakan cahaya mata perempuan. Mereka berasa gembira dan mengadakan majlis sambutan.

Semasa hari jadi anak perempuan yang ke-8,ibu bapanya dapati arrifak yang dibawa balik sebelum ini memberikan kehidupan abadi. Mereka berdua mencari cara untuk menghilangkan kesan artifak tu tapi tak berjaya.

Semasa umurnya 12 tahun,anak perempuan tersebut berminat menjadi ahli sihir atau witch. Ibu bapanya mendapatkan ajaran ahli sihir yang terkenal untuk mendidik anaknya dan dalam masa setahun,dia menjadi witch yang diinginkan.

Dengan bantuan ibu bapanya,dia membina rumah di tanah tinggi dekat dengan bandar Flowerlily. Dan dua tahun kemudian,ibu bapanya meninggalkan dirinya mengembara ke luar. Anak mereka menghabiskan masa mengkaji dan belajar.

THE END

T.Bers: Macam mana?

Yaya: Sedihnya cerita ni😭

T.Bers: Rumah ni kepunyaan kamu. Dan rumah lama kamu ada di bandar sana. Kalau kamu nak pergi,pergilah tengok.

T.Bers menghilang dan meninggalkan Yaya. Yaya keluar dari rumahnya dan memandang bandar pelabuhan di hadapannya.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now