Chapter 27

24 5 0
                                    

Dorothy: Sebab aku nak jumpa Paris.

Yaya: Kenapa kau nak jumpa dia?

Dorothy: Kau mungkin tak tahu tapi kami ketua Black Order ada enam ketua dan kami panggil satu sama lain dengan abjad. Aku D sebab nama aku.

Yaya: Dan Robert,dia R?

Dorothy: Ya. Selebihnya adalah M,S,K dan J. S merupakan kepala kami dan selebihnya bertindak mengikut rancangan dia. Tapi aku tak kisah sebab aku hanya nak jumpa Paris.

Yaya: Aku akan halang kamu semua.

Suasana di bilik menunggu jadi tegang. Dorothy nampak rak buku di belakang Yaya terapung sedikit.

Dorothy: Bertenang. Aku takkan serang sesiapa yang kau kenal. Aku cuma nak lawan kau.

Yaya: Supaya kau boleh tiru skill aku?

Dorothy: Dah tentu. Tapi aku tahu bukannya mudah nak buat.

PING! PING! PING!

Dorothy: Ha,giliran aku dah tiba. Apapun,kau nikmati je festival ni.

Dorothy berjalan keluar dan naik ke gelanggang. Dia memandang pencabarnya iaitu tiga dwarf. Dort, Daum dan Dat.

Daum: Haha! Kamilah.....

D,D,D: 3D!

Daumj Daum,yang pertama!

Dort: Dort,yang tengah!

Dat: Dat,yang terakhir!

Mereka bertiga memegang tukul diperbuat dari batu marmar serta kristal bom diletakkan dalam tukul.

Dorothy: Jadi,korang pencabar aku?

DING~!

Dorothy: Menarik....

Daum berlari ke arahnya dan hayunkan tukulnya. Tetapi Dorothy melompat mengelak serangannya serta menyentuh tukul tersebut.

Dorothy: Menarik.

Dort dan Dat berlari ke arahnya dan hayunkan tukul mereka serentak.

BOOM!

Daum: Kita berjaya!!

Dorothy: Betul ke?

Dorothy menahan kedua tukul tu sambil memandang mereka tajam.

Dat: Apa?!

Dorothy: Macam ni sepatutnya.

Dorothy menolak mereka ke belakang menyebabkan mereka terseret dan dia meluru ke arah mereka dengan sangat pantas dan...

BOOM!!

Tumbukannya menghasilkan letupan dan Dort dan Dat tercampak keluar dari gelanggang.

Daum: Dort! Dat!

Dorothy muncul di hadapannya dan menampar Daum. Letupan terhasil dan Daum tercampak keluar dari gelanggang.

Paris: Pemenangnya,Dorothy!!

Yaya yang menyaksikan perlawanan tu mengusap dagu. Hana dan Key di sebelahnya kagum melihat Dorothy mengalahkan mereka.

Key: Dia bukan saja pantas malah kuat.

Hana: Dia guna spell apa ni?! Aku kena belajar spell tu!!

Yaya: ....arik.

Hana: Ha?

Yaya: Menarik. Dia tiru letupan tukul tu dan jadikan milik dia dan tangan dan kaki dia boleh hasilkan letupan. Dengan kelajuan dan kelebihan dia ada,mungkin dia ada peluang.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now