Robert: Aku belum kalah lagi!!
Jewel Of Domination bersinar terang dan semua haiwan yang tumbang bangkit dan menyerang Yaya.
Yaya: Degil.
Seekor buaya bersisik besi menerkam Yaya tapi dia tumbuk buaya tu ke tepi. Seekor lembu gergasi berlari ke arahnya dan merempuhnya. Yaya tahan serangannya dan angkat lembu tu dan hempas ke tanah. Lepas tu dia terbang dan tendang gorila di hadapannya sampai terpelanting.
Robert: Apa kau semua buat ni?! Cepat hapuskan dia!! Dia seorang saja!!
Sekumpulan burung raksaksa berlari ke arah Yaya. Yaya melompat dan nyalakan cahaya di tangannya dan menumbuk mereka sampai pengsan. Ada ular datang dan gigit tangannya tapi......
Yaya: Maaf encik ular. Saya kebal dengan racun.
Yaya menjentik ular dan kutip kristal yang jatuh. Semasa dia kutip kristal, ada singa raksaksa menerkam Yaya untuk makannya namun....
Yaya: 👿
Singa tu terus tinggalkan tempat tu. Robert menggenggam tangannya marah kerana hampir semua raksaksa dikalahkan.
Robert: Argh....!! Tak guna! Kau hanya seorang witch!! Macam mana kau boleh kalahkan semua raksaksa ni dengan tangan kosong?!
Yaya: Entah. Mungkin sebab....saya dah terbiasa.
Robert: Kau memang mencabar kesabaran aku. Kau tengok ni....!!
Robert summon seekor burung raksaksa yang besar dan arahkan burung tu serang Yaya.
Robert: Hapuskan dia!!
Malangnya....
Yaya: 😊
Yaya memegang paruhnya dan tarik ke bawah sekuat hati. Burung tu tertanam separuh badan dalam tanah. Robert dah mula ketakutan.
Robert: Kau...!!
Yaya: Apa kata kau berhenti? Aku dah mula lapar ni. Nak balik masak untuk anak aku.
Robert: Kau!! Aku masih ada satu lagi raksaksa!!
Tanah bergegar dan muncul tikus bermata tiga memandang Yaya.
Robert: Makan dia! Makan dia!
Tikus tu membuka mulutnya untuk makan Yaya namun....
Ying: Oi.
Ying berlari ke arahnya dan menendang tikus tu sampai terpelanting melanggar gunung dan tak sedarkan diri.
Ying: Apa yang lama sangat kau ni? Penat kami tunggu.
Yaya: Lama sangat ke?
Fang,Bobby dan Gop mendekati mereka berdua.
Bobby: Kau memang saja main dengan dia kan.
Yaya: Mana ada aku main. Aku lawan betul-betul tadi.
Robert mengesot ke belakang untuk larikan diri. Ying yang perasan perkara tu berubah menjadi arnab dan membesar.
Ying: Mana kau nak lari ha?
Fang turut berubah menjadi naga dan Bobby berdiri di sebelah Yaya dengan mata merah menyala.
Robert: Hiee!! Raksaksa...!!
Robert bangun untuk larikan diri tetapi di hadapannya adalah seekor gajah dan badak gergasi.
Derek: Siapa dia ni?
Kamui: Entah.
Robert dah hilang semangat. Dia jatuh melutut dengan peluh mengalir turun macam air terjun.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...