Yaya dan yang lain dah sampai di Salatos Empire. Mereka terbang ke arah istana dan terus masuk ke bilik tetamu yang mereka duduk sebelum dihantar ke penjara.
Yaya: Okey. Invisible.
Yaya gunakan magik Chant untuk tukar mereka jadi halimunan.
Ying: Sekarang apa?
Yaya: Kita menyelinap dan cari Joker. Sambil tu kita selamatkan keluarga diraja Salatos.
Mereka berpecah dan mencari Joker sambil melindungi keluarga diraja Salatos.
SITUASI YING DAN FANG
Ying dan Fang bersama mencari di bahagian timur istana. Mereka nampak puteri Monica sedang berlatih pedang di padang latihan.
Fang: Itu....puteri ketiga kan?
Ying: Nampak macam okey je.
Monica merasakan dirinya diperhatikan. Dia baling pedang ke arah Ying dan Fang tapi mereka mengelak dengan senang sekali.
Monica: Perasan aku ke....?
SITUASI YAYA&ANAKNYA
Mereka berada di barat istana,menuju ke bilik takhta permaisuri. Mereka nampak permaisuri Luna bersama Joker berbincang tentang sesuatu.
Luna: Jadi,mereka dah ditangkap ke?
Joker: Semuanya dah selesai tuanku~
Luna lipat lengan bajunya dan tunjukkan bulatan magik berwarna merah darah di lengannya.
Luna: Jadi,cepat hapuskan benda ni!! Saya dah buat macam apa yang kamu nak!
Joker memetik jarinya dan bulatan magik di tangan Luna menghilang. Begitu juga dengan Gray,Roxy,Monica dan Sonya.
Joker: Seperti yang dijanjikan....
Joker menyerahkan sebotol ubat pada Luna dan dia merampas ubat tu dan terus minum.
Luna: Ha...ha...ha....ha...
Joker: Jangan ingat racun tu akan pergi begitu saja. Kesannya takkan hilang kalau kau tak ambik ubat ni secara berkala.
Luna: Apa?! Uhp!
Luna memegang tekaknya. Dia tiba-tiba muntah darah dan jatuh tak sedarkan diri.
Joker: Oops! Aku ada cakap yang itu penawarnya ke?
Joker berlalu pergi melalui bayang. Yaya dan yang lain menuju ke arahnya dan memeriksa keadaannya.
Misha: *sniff* Ini bau racun!!
Eryan: Dia ni...!!
Frisa dan Eryan angkat Luna dan bawa dia ke biliknya. Mereka baringkan Luna atas katil dan Eryan memeriksa nadinya.
Eryan: Nadi dia agak lemah,selain tu dia tak apa-apa.
Tasya: Macam mana ni mama....?
Yaya keluarkan meja,peralatan untuk buat ubat dan beberapa herba. Adudu dan Proboy keluar dari topinya dan memantau keadaan di luar bilik.
Yaya: Sementara mama nak buat penawarnya,boleh kamu semua panggil yang lain ke sini?
Mereka terus keluar dan mencari putera dan puteri kerajaan Salatos. Yaya menggenggam tangannya marah dan kelihatan urat timbul di tangannya.
Yaya: "Black Order....berani betul mereka....!!"
SKIP TIME
Semua orang dah berada di bilik Luna. Monica mengarahkan askar supaya berjaga di pintu bilik Luna sementara mereka menunggu Yaya hasilkan penawarnya.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...