Chapter 65

25 3 0
                                    

Yaya vs Spike!!

Spike: *Apa yang baru terjadi?*

Yaya: Erm.....kau okey ke?

Spike: Ha? Oh ya,aku okey.

Yaya: Baguslah!! Aku tak perlu risau nak hayun bat ni sekuat hati!!

Spike ternganga mendengar kata-kata Yaya. Manakala Demon Lord yang lain agak pucat melihat Yaya.

Rossa: Semua ahli keluarga Twilight, semuanya tak betul.

Dennis: Aku setuju yang tu.

Spike hasilkan klon dirinya dan berundur ke belakang,membiarkan klon yang lain menghadapi Yaya.

Spike: "Magik apa yang dia gunakan tadi? Aku kena periksa terlebih dulu sebelum menyerang."

Yaya: Baiklah! Mari!

Yaya terbang ke arah klon Spike dan sentuh tanah. Tanah di bawah bertukar lembut dan melentur seperti getah.

Spike: Hah?!!

Yaya: Ini dia!! Hiyah!

Yaya hayunkan bat besi sekuat hati. Hayunan tersebut menghasilkan letupan yang kuat dan semua klon Spike hilang. Serangan tersebut mengenai Spike dan mencampak dia ke luar istana.

Eryan: Yeah!! Mak menang!!

Tasya: Yeay! Yeay! Mama menang!!

Yaya: Fuh~

Spike: Gah...!!

Spike sempat menstabilkan diri dan terbang masuk dalam istana. Dia mendarat dengan kemas tetapi dadanya retak dan hampir mendedahkan jantungnya.

Spike: Gahak..! Apa yang....apa yang kau buat?!?

Yaya: Takde apa. Saya cuma mampatkan udara menjadi satu bebola pada hujung bat dan bila saya hayun,letupan satu arah akan terhasil seperti meriam.

Spike: Tak! Bukan tu! Macam mana kau buat tanah jadi lembut macam getah?!!

Yaya: Itu.....sebab saya belajar tentang magik sebelum ni. Dan saya perasan satu perkara.

Spike: Apa....?

Yaya: Manusia agak terikat dengan konsep yang dah sedia ada. Tanah memang keras,tapi tak bermakna tanah tak boleh dilentur macam getah.

Frisa: Apa yang mak cakap ni?

Eryan: Jangan risau. Aku pun tak faham.

Semua Demon Lord turun dan mendarat di sebelah Spike.

South: Apa maksud kau terikat dengan konsep yang sedia ada?

Yaya: Senang. Cuba ambil contoh angin.

Yaya hasilkan perisai angin di sekelilingnya.

Yaya: Angin boleh jadi perisai untuk pertahanan atau....

Perisai tersebut berubah menjadi lembing.

Yaya: Boleh digunakan sebagai senjata macam ni. Tapi cuba ubah pergerakan angin.

Yaya ubah lembing tersebut menjadi aliran yang bergerak seperti air.

Yaya: Macam ni,kita boleh hasilkan senjata dari udara di sekeliling kita dan bergerak macam yang kita nak.

Mereka memandang Yaya tak percaya. Seorang manusia yang langsung tak sama dengan yang lain.

Ariel: Macam menarik je....

Dennis: Mana kau dapat idea ni?

Yaya: Sebab ini hasil kajian saya sendiri. Saya dah lama kaji tapi tak pernah tunjuk pada sesiapa pun.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now