Chapter 28

34 5 0
                                    

Perlawanan antara Yaya dan Dorothy menjadi tumpuan ramai termasuklah Hana dan Key. Mize,Quaga dan Klaude bersembunyi di belakang dinding batu.

Mize: Kenapa kuat sangat mereka ni?!

Quaga: Kejap! Alamak!

Mize: Kenapa?

Quaga: Level....Level dia....

Klaude: Kenapa?!

Quaga: Level dia 100! Level paling tinggi aku pernah jumpa!!

Mize: Kau biar betul?! Yang seorang lagi?!

Quaga: Level dia lagi rendah dari Yaya tapi rasanya.....Yaya saja lawan macam tu,nak samakan kekuatan mereka.

Klaude: Supaya dia tak serang terlalu kuat?

Quaga: Ya.

Yaya melibas bat besbol dan Dorothy menahan dengan pedang berapi. Dia menolak Yaya ke belakang dan campak bebola api padanya tapi Yaya pukul semua bebola tu dan hancurkan semuanya.

Gop: Siapa perempuan tu?! Dia boleh lawan sama kuat dengan Yaya!

Fang: Aku tak rasa macam tu. Rasanya Yaya saja lawan macam tu supaya serangan dia tak membunuh sesiapa.

Eryan: Tapi,macam mana dengan manusia tu?

Proboy: Hm......saya je ke atau dia nampak macam penat?

Dorothy mengelap peluh yang membasahi pipinya. Dia menghilangkan pedang berapi dan letak tangannya atas tanah. Muncul bulatan magik di bawahnya.

Dorothy: Aku nak rehat kejap jadi kau uruskan selebihnya Junji.

Muncul seekor harimau dengan ekor berapi dan ada tanduk. Kakinya berwarna hitam dengan kuku tajam dan ada tiga mata.

Dorothy: Kau main dulu dengan dia.

Junji menerkam Yaya dan Yaya mengelak. Dia hayunkan bat pada Junji dan Junji gigit dengan kuat. Yaya campak Junji jauh tapi Junji mendarat dan meluru ke arah Yaya dengan pantas.

Yaya: Aduh...! Ini ke familiar macam Nemu punya?!

Hana memandang mereka dengan takjub. Dia memerhatikan Junji dan Junji ternampak dia.

Junji: 😠

Hana: Eek!!

Key: Jangan main tengok je. Nampak macam bahaya je harimau tu.

Hana: Dah tentulah!! Itu Bearimau kau tahu tak!?

Yaya yang terdengar nama Bearimau memegang perutnya sambil menahan ketawa sampai merah muka.

Yaya: Bearimau....pfft! Uheeheheh... kalau laksamana tahu ni,mesti dia gembira! Tapi......entah kenapa...hehe.. aku rasa nak gelak....

Junji memandang Yaya yang menahan ketawa. Dia berlari ke arah Yaya dan mengeluarkan kuku tajam untuk mencakar dia tetapi....

Yaya: Eehehehheheh....oops!!

Yaya tergelincir dan ke belakang. Tanah bergegar dan retak teruk sebaik saja belakangnya mencecah lantai.

Junji: 😨

Yaya: Aduh....maaf,tergelincir pulak saya.

Semua orang speechless dan jawdrop melihat Yaya. Malah Paris dan Oria pun jawdrop. Junji yang nak mencakar Yaya terus simpan kukunya.

Dorothy: The fish? Kuatnya dia!!

Yaya: Ehem! Mari,sambung perlawanan kita.

Junji terus larikan diri pada Dorothy yang menyorok di belakang batu.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now