Chapter 17

43 8 0
                                    

Yaya: Wee!!

Yaya berada di perpustakaan istana, terbang dengan gembiranya kerana di dapat habiskan masa dengan buku.

Yaya: Buku! Buku! Buku! Buku di mana-mana!! Ahahaha!!

K.Bruce hanya memandang Yaya yang teruja kerana dapat masuk ke perpustakaan diraja.

K.Bruce: Kamu yakin ini sudah memadai?

Yaya: Dah tentu!! Seronoknya!!

K.Bruce: Kalau macam tu,kami boleh habiskan masa di sini. Saya nak pergi uruskan kertas kerja sekejap.

Sebelum dia pergi,dia memandang Yaya dan berkata

K.Bruce: Kamu mungkin patut sensitif dengan persekitaran kamu. Skirt kamu terangkat.

K.Bruce meninggalkan Yaya. Yaya menyorok di belakang rak buku sambil memegang skirtnya.

Yaya: "KYAAAAAAAHHHHH!!!!!"

SKIP TIME

Dua hari berlalu,dan Yaya sekarang berada di rumahnya sedang baring dengan malas. Dia memakai baju kosong,seluar separas lutut dan kain.

Yaya: Seronoknya malas macam ni~

Adudu yang memandangnya gelengkan kepala.

Adudu: Ish,ish,ish. Apa nak jadi kau ni? Anak dara apa la kau ni?

Yaya: Takde kerja nak dibuat. Saya boleh jadi malas sekali sekala.

Adudu: Hm. Bola kristal kau menyala.

Yaya bangun dan selak rambutnya ke belakang. Dia mengambil bola kristal dan jawab panggilan.

Yaya: Helo?

Shielda: Yaya! Ada masalah sedang menuju ke arah kota!!

Sai: Ada raksaksa menuju ke arah kau!! Lari oi!!

Shielda: Sai!!

Yaya: Apa?!

Yaya berlari ke arah pintu namun dihalang oleh Adudu dan Proboy.

Proboy: Akak tak boleh keluar!!

Yaya: Kenapa?

Adudu:.Kau nak keluar.....dengan baju macam tu?

Yaya memandang bajunya dan segera masuk ke bilik untuk tukar baju, pakai mekap,pakai bedak dan pakai topi.

Yaya: Okey,dah siap!! Jom!!

Adudu dan Proboy masuk dalam kotak dan Yaya masukkan kotak tu dalam topinya. Dia berlari keluar dan terbang ke arah istana.

Sebaik saja sampai,kelihatan semua askar sedang kecoh ke sana ke sini.

Yaya: Apakah....?

Nemu: Cik Yaya!! Ada kecemasan!!

Yaya: Saya tahu!!

Mereka berdua segera berlari berjumpa K.Bruce di bilik bacaan.

Nemu: Tuanku!! Ada kecemasan!! Eh?

Kelihatan K.Bruce sedang tidur di sebalik timbunan kertas kerja. Nemu mendekatinya dan....

Nemu: Tuanku!! Bangun!!

K.Bruce: Ha?! Kenapa?!

Nemu: Ada kecemasan! Kenapa tuanku tidur kat sini!?!

K.Bruce: *gosok mata* Maaf,saya tertidur tadi.

Mereka segera ke bilik mesyuarat untuk berbincang. Kelihatan Q.July dan Gary dan beberapa menteri sedang menunggu. Mereka mengambil tempat dan mulakan perbincangan.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now