Masih musim salji,dan Yaya sedang bermain bersama Misha dan Tasya. Mereka bertiga berguling dalam salji.
Misha: Yeay!!
Tasya: Seronoknya....!
Yaya baring di antara Misha dan Tasya dan memeluk mereka berdua.
Yaya: Seronoknya main macam ni. Sekali sekala jadi budak balik tak salah.
Sedang mereka sibuk bermain,Ying melompat ke arah mereka dengan surat di mulutnya.
Ying: Yaya,ada surat untuk kau.
Yaya mengambil surat tu dan baca.
Kepada Yaya,
Saya nak jumpa kamu di istana secepat mungkin kerana ada sesuatu yang kami jumpa. Kami harap kamu boleh datang.Dari,
K.Bruce dan Q.JulyYaya: Mereka minta aku ke istana?
SKIP TIME
Yaya kini berada di istana kota manusia bersama Misha dan Tasya. Frisa dan Eryan ditinggalkan di rumah kerana mereka sibuk.
Yaya: Ada apa nak jumpa saya?
K.Bruce: Begini. Kami ada terjumpa kuil lama di kawasan padang pasir. Tapi.....tempat tu dijaga rapi oleh raksaksa.
Yaya: Ada apa di sana?
Q.July: Berdasarkan pemberi maklumat kami ada keranda yang menyimpan artifak purba. Kami nak tahu betul atau tak jadi kami nak...
Yaya: Minta saya pergi periksa?
K.Bruce: Ya. Maaflah kami terpaksa panggil kamu masa kamu tengah bercuti. Dengan anak kamu.
Yaya: Er....takpe,jangan risau. Saya akan usahakan sebaik mungkin.
Yaya pun kembali ke rumah di bandar Flowerlily dan bersiap untuk ke padang pasir. Masalahnya....
Ying: Jangan harap!!
Ying membesar dan menyekat pintu rumah.
Ying: Aku tak benarkan kau pergi ke mana-mana!! Kan kita tengah bercuti sekarang ni!?
Yaya: Yelah. Tapi kalini kita bukannya pergi berlawan. Kita pergi menyiasat je.
Fang: Siasat apa?
Yaya: Pasal kuil lama di padang pasir.
Fang: Kuil lama di padang pasir? Bukan ke....tu tempat....
Ying: Ya. Dan aku taknak jumpa dia.
Yaya: Bagi aku teka. Kenalan korang?
Fang: Ugh...nama dia Stella. Dia yang jaga kawasan tu dan kuil tu tempat tinggal dia. Tapi....
Ying: Dia si pelik yang suka sangat libas sesiapa saja dengan pembalut. Jangan ingat aku dah lupa macam mana dia cabut bulu aku.
Yaya: "Macam....masalah je Stella ni."
Keesokannya,Yaya pergi juga ke kuil lama di padang pasir walaupun Ying dah halang. Dia bawa....
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
DiversosKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...