Chapter 49

16 4 0
                                    

Yaya vs Zoma masih berlangsung.

Zoma cuba menangkap Yaya tapi Yaya mengelak. Dia cuba bawak Zoma jauh dari kota manusia dan ke tempat yang lebih lapang dan luas.

Yaya: Marilah tangkap aku kalau kau boleh!

Zoma memandang Yaya dan badannya mula berubah. Muncul raksaksa berbentuk serigala dari badannya menuju ke kota manusia.

Yaya: Alamak...!!

Ying yang nampak serigala hitam tu segera turun ke bawah dan menentang mereka.

Ying: Yaya uruskan yang besar tu! Kita uruskan yang kecik ni!

Eryan: Mari!

Puluhan pengembara mengeluarkan senjata dan perisai. Witch dan wizard jadi support untuk mereka.

Yaya berjaya umpan Zoma ke tempat yang jauh tapi Zoma hasilkan serigala hitam dengan banyak. Lebih kurang puluhan ribu.

Yaya: Dia hantar skuad yang berbeza untuk serang kota. Nampaknya terpaksa aku guna spell yang lain. Walaupun....tempiasnya boleh tahan dahsyat.

Yaya mengumpulkan tenaga dan kawal mana di sekelilingnya. Langit menjadi mendung dan angin bertiup kencang.

Yaya: Ini grand tier spell yang aku belajar dari buku. Tempest Pillar!!

Ribut angin membentuk tiang gergasi memerangkap Zoma di dalamnya. Ribut tu sangat kuat sehingga menyedut serigala yang menyerang kota.

Fang: Tempest Pillar?! Grand tier spell!

Gop: Cepat pertahankan kota ni!! Nanti ribut tu telan sekali bandar ni!

Yaya mengawal ribut tersebut supaya tak hilang kawalan dan menyedut segalanya.

Yaya: Urgh.....susahnya nak kawal. Eh?

Zoma memandang Yaya dan cuba menangkap dia. Tangan Zoma retak bila menyentuh angin yang mengelilingi dirinya.

Yaya: Maaf,tapi angin ni takkan benarkan sesiapa pun keluar atau masuk.

Zoma merempuh dinding angin untuk keluar tetapi badannya retak dan rosak. Dia cuba keluar dengan musnahkan badannya.

Yaya: Maaf. Tapi ini penamatnya.

Yaya keluarkan artifak Quake Blade dari topinya dan...

Yaya: Selamat tinggal.

Yaya buka lubang untuk dia masuk dan tikam Zoma dengan pedang tu. Pedang tu menghasilkan gempa yang cukup kuat untuk hancurkan satu kingdom. Zoma akhirnya musnah dan badannya hancur berkecai. Yaya menghilangkan ribut angin dan menyimpan pedang dalam topinya. Dia memandang tembok pertahanan yang sedikit rosak akibat serangannya.

Yaya: Nanti aku baiki. Sekarang...

Yaya memandang statusnya sebab dia takut dia dapat sesuatu yang pelik lepas kalahkan Zoma.

YAYA TWILIGHT
AGE: 317
JOB: ADVENTURE,TAMER,WITCH, KING OF MAGIC,SAGE,HEALER, DEMON SLAYER

LEVEL: 140

Yaya: Yep,aku dah level up. Huh?

Di hadapan Yaya,skrin yang menunjukkan statusnya berubah menjadi lebih kecil tapi banyak. Ada empat skrin dengan <Title>,<Ability>, <Information> dan <Dictionary> pada setiap satu skrin.

Yaya: Apakah? Macam mana boleh jadi macam ni?! Takkan sebab aku kalahkan raksaksa tu?!?

Yaya sentuh skrin <Dictionary> dan dapati pengetahuan tentang kehidupannya sebelum dan selepas dilahirkan terkumpul di situ.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now