Yaya: Jadi,kamu semua dibawa dari kontinen Calasio hingga ke sini? Macam mana boleh jadi macam ni?
Gop: Haih,ada jugak masalah macam ni ya.
Ying: Nampaknya sesiapa yang bawa korang ke sini memang kaya dan ada kuasa.
Yaya: "Rasanya ini kes pemerdagangan hamba. Dunia ni pun ada jugak kes macam ni."
Sana dan elf yang lain dah bersedia dengan barang keperluan dan sedikit duit dari Yaya. Mereka kini dalam perjalanan menuju ke kota manusia. Sana dan elf duduk di belakang Gop manakala Yaya,Misha,Tasya,Eryan, Frisa dan Ying duduk di belakang Fang.
Yaya: Lagi dua jam kita akan sampai.
Sana: Awak....memang witch ke?!
Yaya: Haah! Kenapa?
Sana: Saya ada dengar pasal awak. Saya ada benda nak minta. Boleh bantu tempat tinggal saya?
Yaya: Kenapa?
Ying: Oh tak mungkin! Kan aku kata kita kena elakkan terlibat dengan masalah lebih dalam!
Yaya: Biarlah! Apa masalahnya?
Sana: Kebelakangan ni,ada kabus menyelubungi kawasan kami setiap hari. Kami jadi pening dan berhalusinasi.
Yaya: Halusinasi?
Sana: Haah. Dan bila kabus tu menghilang,kami tak tahu kenapa tapi kami akan tersedar di tempat lain.
Yaya: Hm.....
Ying: Maknanya kabus tu digunakan untuk pancing mereka ke tempat di mana mereka akan dijual. Licik....
Yaya: Kalau macam tu,kita kena bantu mereka!
Ying: *facepalm* Kenapa aku beritahu kau...?
Selepas dua jam mereka tiba di kota manusia. Disebabkan Yaya ada pas untuk datang dan pergi bila-bila masa dia dapat masuk tanpa sebarang masalah termasuk yang lain.
Ying: Tak sangka kau ada pas istimewa untuk masuk.
Yaya: Nemu yang berikan pada aku. Jom ke istana!!
Sana: Ke istana?
Gop: Sebab nak gunakan teleportal untuk ke kontinen Calasio.
Mereka berjalan ke istana. Sambil berjalan,mereka memandang keadaan sekeliling. Kelihatan kebanyakan penduduk memiliki tricycle yang direka Yaya dan ada yang berlumba dengannya.
Yaya: Siapa sangka tricycle tu akan jadi trend.
Fang: Trend?
Yaya: Er,abaikan apa aku cakap. Jom ke istana!
Mereka menuju ke istana dan berjumpa dengan K.Bruce dan Q.July untuk meminta izin menggunakan teleportal.
K.Bruce: Hm....kalau kamu nak gunakan teleportal,silakan. Kamu dialukan untuk gunakannya.
Yaya: Terima kasih.
Mereka sekarang berdiri di hadapan teleportal. Beberapa magician istana menyediakan teleportal dan Yaya salurkan mana ke dalamnya. Teleportal tu bercahaya dengan terang dan Yaya memandang Sana.
Yaya: Silakan....
Sana masuk dalam teleportal diikuti pengikutnya. Kemudian Ying diikuti Gop,Fang dan anaknya kemudian baru Yaya masuk. Teleportal tertutup dan mereka sekarang berada di atas bukit kecil di padang rumput.
Yaya: Wah....!!
Padang rumput sejauh mata memandang dengan angin bayu bertiup lembut dan suasana yang nyaman.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
De TodoKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...