Chapter 10

62 7 3
                                    

Fang: Aku dah balik!

Fang menerjah masuk dalam rumah dengan buah tangan untuk Yaya. Lagi.

Yaya: Fang? Apa yang banyak sangat ni?

Fang: Buah tangan dari Derek dan Kamui. Mereka suruh bagi pada kau.

Yaya memeriksa buah tangan tersebut. Ianya gumpalan bulu berwarna kuning dan lembut.

Yaya: Bulu apa ni?

Fang: Bulu kambing bertanduk silang di kawasan mereka. Mereka kata boleh buat apa saja dengan bulu ni sebab lembut.

Yaya: Hm.....aku cuba tengok apa aku boleh buat dengan bulu ni. Oh ya,kita ada dua orang ahli keluarga baru.

Fang: Siapa?

Yaya: Perkenalkan,Adudu dan Proboy dari keluarga Willstone.

Adudu: Heya.

Proboy: *blur*

Fang: Makin bertambah keluarga kita ni.

SKIP TIME

Yaya berada di Adventure Guild untuk jalankan quest untuk isi masa lapang. Dia ternampak quest tentang raksaksa rank-A.

Yaya: Halau Steel Bear dari kampung kami? Apa ni?

Shielda: Quest tu datang dari kampung yang jauh dari sini. Mereka ada masalah sebab kebelakangan ni Steel Bear asyik ganggu mereka dan makan tanaman mereka.

Yaya: Boleh saya-

Sai: Kami berbesar hati berikan quest ni pada kau!

Shielda: Sai....!!

Maka,Yaya pun membuat persiapan untuk pergi ke kampung tersebut. Tetapi.....

Adudu: Mana penyapu kau?

Yaya: Penyapu? Bukan semua witch guna penyapu untuk terbang.

Proboy: Familiar?

Yaya: Takde. Kejap.

Yaya tengok Ying,Fang,Misha,Tasya, Eryan dan Frisa yang buat hal masing-masing.

Yaya: Ada. Banyak.

Ying: Aku boleh dengar ni....!!

Adudu: Kau ni.....untuk jadi witch kau kena ada familiar. Kalau tak orang akan pandang rendah kau nanti.

Yaya: Alah,perlu ke?

Adudu: Tak percaya sudah.

Yaya: Yelah. Macam mana nak summon familiar ni?

Proboy: Tak semestinya perlu summon. Boleh je gunakan raksaksa terdekat sebagai familiar.

Adudu: Syaratnya,kau kena cukup kuat untuk jadi tuan familiar tu dan boleh summon mereka bila masa je.

Yaya: Kalau aku dah berjaya,aku kena buat apa?

Adudu: Kau kena buat kontrak untuk tundukkan familiar kau. Senang cerita,salurkan mana kau pada familiar. Kalau kau buat macam tu familiar tu akan jadi milik kau.

Yaya: Hm.....susah bunyinya. Macam ni ke?

Yaya halakan tangannya ke arah Ying dan salurkan mana. Tiba-tiba Ying muncul di hadapannya sebagai seekor arnab kecil.

Ying: Apa....

Yaya: Oops.

Few minute later~

Adudu: Kenapa aku terjebak sekali ni!?!

Yaya tunggang Ying ke kampung tu untuk halau Steel Bear tapi Ying gigit kotak yang Adudu dan Proboy rasuk dan bawak mereka sekali.

Proboy: Abang punya pasal lah jadi macam ni!!

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now