Mereka berdua memandang keranda di hadapan mereka. Berwarna merah dengan tengkorak.
Yaya: Macam....betul je.
Hana: Kau yakin?
Yaya: Haah. Aku periksa dengan (Magic Eye) dan nampaknya keranda tu betul. Ada benda di dalamnya tapi aku tak tahu apa dia.
Hana: Senang kacang kalau macam ni!!
Muncul penjaga kuil dari dinding dan lantai kuil memandang mereka berdua.
Yaya: Boleh ulangi?
Hana: Maaf.
Keranda tu dibawa pergi dan semua penjaga kuil menghilang.
Yaya: Sekarang,kita kena cari keranda tu.
Hana: Sorry....
Maka,mereka berdua meneroka kuil tu untuk mendapatkan keranda tersebut. Mereka mencari di segenap penjuru,masuk ke dalam bilik yang ada dan berhadapan perangkap seperti anak panah berapi dan lubang.
Hana: Dah berapa lama kita berjalan ni!? Tak jumpa pun!
Yaya: Tulah. Aku pun tak faham. Eh?
Yaya memandang tiang yang ada sedikit pasir dan sedikit rosak.
Yaya: Hana.....aku rasa kita berpusing di tempat yang sama.
Hana: Apa kau cakap ni?
Yaya: Tiang ni,aku perhatikan tiang ni sejak kita mula berjalan tadi. Dah 8 kali aku nampak tiang ni.
Hana: Maksud kau,kita sesat!?! Tidak!!
Hana dah berguling sambil menjerit kerana taknak percaya yang mereka sesat.
Yaya: Hm....kalau macam tu....kita kena ke atas.
Hana: Atas? Atas mana?
Yaya: Kita terbang ke atas. Mana tahu sebab kita asyik berjalan je dari tadi.
Hana: Betul jugak tu!
Hana keluarkan tongkatnya dan duduk di atasnya,bersedia untuk terbang. Dia dan Yaya terbang ke atas untuk keluar dari situ. Mereka tiba di tingkat atas dan nampak banyak blok batu terapung.
Hana: Okey,jadi ada blok batu terapung di mana saja. Mesti ada-
???: Ahahahaha!!! Lama betul baru korang berdua nak datang!
Kelihatan seorang perempuan dengan pembalut di seluruh badannya dan kulitnya berwarna gelap. Dia memandang mereka berdua dengan mata kuning terang.
DESSERT QUEEN
RANK-SSYaya: Kau ni Stella ke?
Stella: Wohoo!! Kau kenal aku?! Mesti kau ada dua atau tiga ekor raksaksa rank-SS di rumah kau kan? Witch?
Yaya: Boleh kata. Kau....
Stella: Untuk pengetahuan kau,kuil ni milik aku dan rumah aku. Dan...
Stella menghilang dan muncul di belakang mereka dan membalut badan mereka.
Hana: Gyaaahh!!
Stella: Dah lama aku takde tetamu! Wee!!
Stella berpusing dengan mereka berdua sekali. Hana dah rasa pening manakala Yaya hanya memandang Stella.
Yaya: Stella,kami sebenarnya-
Stella: Aku tahu. Kau nak keranda aku kan? Ini dia!
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...