Keesokannya,Yaya menggunakan cermin yang diberikan oleh Bobby untuk mengesan kedudukan Black Order untuk hentikan mereka.
Yaya: Baiklah. Macam mana nak gunakan cermin ni?
Yaya membaca arahan yang ditinggalkan Bobby di belakang cermin.
Yaya: Tumpukan perhatian.....ingat siapa dan di mana nak cari.....pegang cermin...okey!!
Yaya memfokuskan perhatian dan ingat kembali wajah ahli Black Order yang dia pernah jumpa. Cermin berubah dan menunjukkan kawasan gunung salji yang agak tinggi.
Yaya: Berjaya! Kawasan gunung salji ya....
Yaya buat keputusan untuk pergi bersendirian untuk hentikan mereka. Dia tunggu semua orang tidur baru dia keluar. Bila semua orang dah tidur lena,Yaya berjalan perlahan untuk keluar dan bila dia tiba di tingkat bawah....
Fang: Oh......kau nak pergi lawan Black Order sorang je?
Kelihatan Fang menahan dirinya dari pergi. Fang memegang bayang Yaya dengan tangan naga.
Yaya: Fang?! Aku kena-
Fang: Yaya.....sudahlah dengan pengembaraan kau ni!! Kitorang jarang dapat cuti sebab kau asyik nak pergi sana pergi sini!! Cuba kau bawak bertenang!!
Yaya: Ish! Aku kata LEPASKAN AKU!!
FWING~
Fang melepaskan pegangannya pada bayang Yaya.
Fang: Apa yang....macam mana kau buat!?
Yaya: Sebenarnya....itu salah satu skill aku. Eheheh...
Yaya terus terbang meninggalkan rumah dan menuju ke kawasan pergunungan.
SKIP TIME
Selepas terbang hampir semalaman, Yaya akhirnya tiba di kawasan pergunungan salji. Dia nampak banyak gunung yang tinggi dan dipenuhi salji.
Yaya: Baiklah. Mari kita cari-huargh~ Mungkin kena buat tempat rehat dulu.
Yaya mendarat agak jauh dari kawasan gunung salji. Dengan menggunakan magik tanah,Yaya hasilkan rumah mini dengan katil di tengah,pintu dan tingkap. Yaya masuk dalam rumah tidur untuk gantikan tidurnya yang dikorbankan untuk ke gunung salji.
TIGA JAM KEMUDIAN
Yaya bangun dengan kesegaran dan hilangkan rumah tanah. Dia terbang ke arah gunung salji dan keluarkan kot salji dari topinya.
Yaya: Tak sia-sia aku jahit baju ni.
Yaya mencari di mana terletaknya markas Black Order. Dia berjalan dari satu gunung ke gunung yang lain dan dia berhenti berehat di kaki gunung yang sedikit rendah.
Yaya: Penatnya. Rehat kejap.
Malangnya,ada raksaksa yang mendekatinya dari belakang. Seekor gorila berbulu putih dan ada tanduk, memandang Yaya yang duduk berehat.
Gorila tu mendekatinya perlahan namun....
Yaya: Ice Lock.
Salji di sekelilingnya membentuk rantai dan melilit gorila tu.
Gorila: Oooah!! Orh! Oooh!!
Yaya: Maaf encik gorila. Tapi saya nampak awak dekat dengan saya.
Gorila: Lepaskan aku!
Yaya: "Wau! Skill (Universal Language) ni memang membantu!" Maaf,tapi awak kena mati. Untuk saya.
Yaya hasilkan panah api dan serang gorila tu. Ia mati terbakar dan tinggalkan kristal berwarna putih sebesar 30 cm. Yaya mengutip kristal tu dan simpan dalam topi. Dia teruskan perjalanan tanpa dia sedari dia sedang diperhatikan dari jauh.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
AléatoireKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...