Suatu hari yang indah......
AAAAAAHHHHHH!!!
Baik,tak berapa indah. Ying sekarang berada di hutan,sedang mencari Drewberry untuk Yaya. Malangnya dia diserang sekumpulan lebah.
Ying: Kenapa jadi macam ni!?!
FLASHBACK
Yaya bangun awal pagi dengan gembira untuk memasak. Tetapi dia kehabisan Drewberry untuk buat kek.
Yaya: Ying,kau pergi beli beri dekat pasar kejap?
Ying: Malaslah......kau minta orang lain buatkan....
Yaya: Yang lain belum bangun tidur lagi. Kau pergi kejap je.
Ying: Mgh.....yelah....
Ying berlari ke pasar dengan pantas supaya dia boleh sambung tidur. Malangnya takde satu pun kedai yang menjual Drewberry.
Ying: Alamak! Takde beri pulak! Kalau aku balik tangan kosong,Yaya akan pergi cari sendiri di hutan dan lepas tu....
Ying boleh bayangkan Yaya terlibat dalam masalah dan akan heret mereka sekali.
Ying: Tak boleh! Aku kena selesaikan sendiri!
Maka,Ying berlari ke hutan untuk mengutip Drewberry yang tumbuh di dalam semak. Boleh makan ke tak belakang kira.
Ying: Akhirnya,banyak jugak beri aku jumpa!! Boleh balik....
Ying berpusing untuk balik tetapi dia dihalang oleh sekumpulan lebah.
Ying: Oh tidak....
FLASHBACK END
Ying berlari mencari sungai untuk halau semua lebah tu. Dia teringat yang lebah akan tertidur kalau diasap.
Ying: Lebah akan tidur kalau mereka terdedah pada asap. Kalau macam tu aku tahu nak buat apa!!
Ying mengumpulkan beberapa batang kayu dan dengan magik api,dia bakar semua batang kayu dan lebah terus lari tinggalkan dia.
Ying: Heheh!! Baru kau kenal siapa aku!
Ying terlupa yang api yang dinyalakan terkena pokok berdekatan. Dan akibatnya....
Ying: Alamak!!
Hutan terbakar. Dan Ying kena berlari memadamkan api yang marak di hutan sebelum seluruh hutan hancur.
Ying: Padam! Padam! Padam!
SKIP TIME
Selepas beberapa minit akhirnya kebakaran berjaya dipadamkan. Dan Ying dah hitam satu badan.
Ying: Egh......takpelah. Asalkan aku dah dapat beri ni.
Ying terus berlari balik ke rumah dan serahkan Drewberry pada Yaya.
Ying: Nah! Beri yang kau nak!
Yaya: Er.....
Ying: Aku cari di pasar takde. Aku cari di hutan.
Yaya: Oh.....pergi mandi sementara aku nak masak.
Maka,Ying pun mengambil kolam getah dan letak di tengah kandang arnab. Dia isikan air dan berubah jadi arnab dan terus berendam dalam kolam. Arnab yang lain turut sertai Ying berendam dalam kolam.
Ying: Seronoknya~
SKIP TIME
Yaya dah siap memasak dan dia mengejutkan semua orang untuk sarapan. Ying yang baru sudah mandi sertai mereka. Dia ternampak semangkuk Drewberry dalam kabinet yang dibalut kemas.
Ying: Beri dalam ni siapa punya?
Yaya: Sebenarnya.....aku saja suruh kau pergi cari beri. Sebab kau jarang bersenam.
Ying: Kau suruh aku pergi lari ke sana sini cari beri,hanya sebab aku jarang bersenam?
Yaya: *nod*
Ying: 💢💢💢
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...