Yaya: Hm~ Hm~ Hm~
Yaya sedang memasak dengan gembiranya. Dia lambung pan dan terbalikkan telur mata. Lepas siap semua sarapan,dia kejutkan semua orang dengan senyuman.
Yaya: Selamat pagi~!
Semua orang turun makan dengan segera. Selepas makan,mereka mandi dan berkumpul di ruang tamu.
Ying: Yaya dah kenapa,asyik senyum je?
Gop: Kan dia dah dapat petunjuk tentang kunci kepada harta keluarga Twilight?
Fang: Bukanlah. Korang dah lupa ke..?
FLASHBACK
Yaya: Pulau Galapagosia? "Nama hampir sama dengan di dunia asal"
Q.July: Kami percaya mereka merupakan gergasi yang disebutkan kerana saiz mereka yang semula jadinya besar.
K.Bruce: Mereka memiliki kekuatan luar biasa yang setanding rank-SS dan mereka boleh bernafas dalam air.
Fang: Kenapa tuanku beritahu kami?
K.Bruce: Sebab saya nak minta sedikit bantuan.
FLASHBACK END
Ying: Adui,dia nak kita pergi siasat keberadaan mereka,bukannya pergi melancong.
Gop: Taklah. Mereka akan berikan kita kapal untuk kita pergi siasat. Kapal diraja pulak tu.
Ying: Dah tu,kenapa Yaya macam tak betul je?
Sebenarnya....
Yaya: Pulau Galapagosia,mesti tempatnya sama macam dunia asal aku. Bolehlah aku melihat pemandangan semula jadi mereka. Habitat semula jadi mereka,hehehe...
SKIP TIME
Yaya: Baiklah!! Masa untuk bertolak..!!
Eryan: Mak nampak gembira je.
Yaya,Eryan,Frisa,Tasya dan Misha berada di pelabuhan untuk mencari Pulau Galapagosia manakala Ying,Fang dan Gop duduk rumah.
Misha: Misha mengantuk...
Tasya: Nak buat macam mana? Sekarang baru 6 pagi.
Yaya: Kita kena naik bot paling awal sebab mungkin pencarian ni ambik masa.
Frisa: Mak teruja dapat jumpa spesis lain selain di sini kan?
Yaya dah keluarkan buku nota dan pen dengan gambar kambing dan mula mencatat.
Yaya: Mungkin kita akan dapat maklumat tentang harta keluarga Twilight tapi kita akan berehat untuk sementara. Mak janji.
Misha: Misha nak....pergi bercuti...
Eryan: Ha! Tu dia bot kita!!
Kelihatan bot yang besar dengan lambang diraja dan berpuluh krew dan pengiring menunggu mereka.
Yaya: Mak tak minat semua tu.
Mereka naik ke atas kapal dan barang mereka diserahkan pada krew kapal untuk bawakan. Mereka diiringi ke bilik yang besar dan ada pemandangan laut yang indah. Misha dan Tasya terus baring atas katil kerana mengantuk.
Tasya: Akhirnya,katil~
Eryan: Kesian mereka....
Kapal tu bertolak dan memulakan pencarian Pulau Galapagosia. Yaya memandang laut sambil menulis diari. Dia duduk atas tong dan letak diari tu atas riba.
Beberapa jam kemudian,semua anak kapal berhenti untuk berehat dan makan. Seorang anak kapal hantar makanan ke bilik Yaya dan keluarganya.
Yaya: Wah~ Macam sedap je....
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...