Chapter 45

17 4 0
                                    

Joker berada di hadapan penjara tahanan yang menempatkan Yaya. Dia tembus masuk dalam penjara dan angkat Yaya dan bawa dia ke dalam hutan di mana orang bawahannya sedang menunggu bersama kereta kuda. Joker campak Yaya masuk dalam kereta kuda dan mereka bergerak meninggalkan Salatos Empire.

Joker: Tak lama lagi......kau akan sedar siapa kami....

SKIP TIME

Yaya terjaga dan bangun. Dia memandang sekelilingnya. Dia berada di dalam istana milik Key.

Yaya: Kat mana ni....?

Yaya buka topi dan semua orang keluar.

Eryan: Inilah istana tempat mereka berkumpul hari tu mak.

Yaya: Oh....

Frisa: Jadi,kenapa mereka bawak kita ke sini?

Ying: Korang patut tanya mereka.

Kelihatan ada sekumpulan zombie bermata kuning memandang mereka. Semua zombie lebih tinggi dari mereka dan gigi mereka rongak dan tajam.

Yaya: Zombie....ada necromancer ke di kalangan mereka?

Fang: Tak kisah. Kita kena lawan mereka.

Semua zombie tu meluru ke arah Yaya. Yaya angkat tangannya ke atas dan muncul bulatan magik di hadapannya.

Yaya: Pure light of heaven.... Purification!

Semua zombie tu bertukar menjadi asap dan menghilang.

Yaya: Senang. Sekarang kita-

GROOOOAAAAAARRRRR!!

Kelihatan biawak gergasi berwarna ungu memandang mereka sambil menjilat bibirnya. Biawak tu terjun dari siling dan memandang mereka.

MITHRIL COMODO
RANK-A

Yaya: Korang! Biawak ni ada mithril dalam badan dia!

Ying: Kalau macam tu.

Comodo memanjangkan lidahnya untuk menangkap mereka tetapi mereka semua mengelak. Ying melompat ke arahnya dan kakinya berubah jadi kaki arnab.

Ying: Feral Blow!!

Ying menendang Comodo tu tetapi ia memandang Ying dan cuba makannya tapi Ying sempat larikan diri.

Ying: Keras juga biawak ni!

Yaya: Kejap!

MYTHRIL COMODO
RANK-A
A comodo that ate mythril and has the same attribute as the mineral. Can use it stretching tongue to catch prey and sharp claw.
Skill:
(Shard Buckshot)(Camouflage)

Yaya: Okey,biawak ni memang susah gila nak kalah.

Frisa berlari mengelilingi Comodo dan menumbuk kepalanya tapi Comodo melibas ekornya dan Frisa tercampak melanggar dinding.

Frisa: Ugh!!

Misha: Kak Frisa!

Yaya perasan sesuatu tentang istana tu. Mereka dikunci,mereka tak boleh keluar dan ada raksaksa bersama mereka.

Yaya: "Bermakna.....Joker yang bawa aku ke sini dan kunci kita semua dalam istana ni. Dan...."

Yaya terbang ke arah tingkap. Kelihatan bulatan magik yang besar mengunci mereka dalam istana tersebut.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now