Chapter 41

28 4 0
                                    

Musim sejuk dah berlalu,dan akhirnya tibalah musim bunga. Yaya sekarang berada di taman sedang menyiram bunga dengan magik air.

Yaya: Hm~ Hm~

Gaus: Cik Yaya! Ada seseorang nak jumpa dengan cik!!

Yaya terbang ke pintu masuk estet dan nampak K.Bruce bersama Q.July dan beberapa orang pengawal diraja.

Yaya: (0n0)

SKIP TIME

Yaya: Jadi.....kenapa tuanku berdua datang ke mari?

K.Bruce dan Q.July sekarang berada di ruang tamu estet. Kasumi hidangkan teh untuk mereka berdua dan terus bersembunyi di sebalik dinding.

K.Bruce: Sebenarnya....ada masalah sikit kat istana. Ingat tak Robert?

Yaya: Mamat dengan rambut serabai tu? Kenapa?

Q.July: Dia dah larikan diri dari penjara dan kami tengah jejak dia.

KRIK KRIK~

Yaya: Apa!? Macam mana dia boleh lari dari penjara!?

K.Bruce: Kami dapati ada perisik di antara pengawal istana. Jadi,kami kena berhati-hati sebab kemungkinan dia akan datang untuk kami berdua.

Q.July: Dan kebetulan,kami berdua nak bersembunyi untuk elak dari serangan hendap Robert. Jadi....

Yaya: Kejap!! Kenapa estet saya!?

K.Bruce: Sebab kami tahu tentang pencapaian terbaru kamu. Berjumpa dengan puak Giant,selamatkan elf di kontinen sebelah dan kamu berjumpa dengan Dessert Queen di Gurun Merah.

Yaya: *facepalm* Nemu.....

Q.July: Jadi,kami nak tanya ada tak tempat untuk kami tinggal sementara?

Yaya: Eh? Tuanku berdua....bukannya nak tinggal di estet saya?

K.Bruce: Kami nak cari tempat terpencil sikit tapi memandangkan kamu dah cakap macam tu.....hehe...

Yaya: "Masalah dah bertambah dengan cepat...."

K.Bruce dan Q.July pun tinggal untuk sementara di estet keluarga Twilight. Dan masalah untuk Yaya semakin bertambah dan bertambah.

Ying: Tabahlah.....

SEMENTARA ITU....

Dorothy bersama S berada di tengah Hutan Barapi untuk berjumpa dengan ahli terbaru mereka,Z.

Dorothy: Kau memang gila,ajak aku yang belum pulih sepenuhnya.

S: Tapi,aku perlukan kau untuk kecemasan. Kalau Z cuba untuk melawan balik kau boleh copy skill dia atau kelebihan apa yang dia ada.

Mereka berdiri di hadapan gua yang besar. Kelihatan seorang perempuan dengan tukul kayu berwarna merah di tangannya.

Z: ......

S: Z,saya dah datang. Dan saya bawa kawan bersama. Harap kamu tak kisah.

Z: Masuk. Jangan cakap banyak.

S: Heheh!!

Mereka bertiga masuk ke dalam gua dan tiba di tempat yang penuh dengan barang seperti almari lama, tab mandi yang ditinggalkan dan beberapa anak patung.

Dorothy: "Wau. Dia ni memang menyeramkan."

Z: Maaflah kalau saya menyeramkan.

Dorothy: Kau boleh dengar apa yang aku cakap dalam kepala aku?

Z: Sebab tulah dia tinggal di dalam hutan. Dia ada skill yang membolehkan dia dengar pemikiran orang di sekelilingnya.

Z duduk atas kusyen besar yang dipenuhi bantal.

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now