Kembali ke rumah,Yaya menceritakan tentang Pertindihan kepada semus orang termasuk Hana dan Eric.
Yaya: Dan sebab itu,saya akan ke Demon Kingdom untuk cari Sky Castle dan Hydra Of Starfall.
Ying: Aku tak benarkan!!
Yaya: Kenapa?
Ying: Kau dapat pergi sana untuk cari istana tu. Kami ni? Kami dah lama tak jumpa tuan kami!!
Gop: Aku pun rindu jugak dengan tuan aku sebenarnya.
Yaya: Korang boleh ke ikut aku? Kalau aku termasuk dunia lain macam mana?
Fang: Mesti ada cara lain. Kalau tidak diri kau dari dunia lain takkan sampai ke sini.
Mereka memandang Stern yang berada di kandang arnab,bermain bersama arnab yang ada.
Yaya: Itu sebab dia ada cara untuk ke dunia lain. Mungkin gunakan portal atau seseorang hantar dia.
Stern: Kedua-duanya.
Stern masuk dalam rumah dengan arnab di kepalanya.
Stern: Seseorang hantar aku ke sini untuk perhatikan kau.
Yaya: Kenapa?
Stern: Entah. Aku cuma ikut arahan tapi aku takkan cederakan sesiapa. Kita kan orang yang sama?
Gop: Termasuk kepakaran buat biskut tak sedap. *cakap perlahan*
Yaya dan Stern dengar kata-kata Gop dan memandang dia dengan pandangan membunuh.
Yaya: Apa kau....
Stern: Kata tadi~?
Gop: Eeek!! Aku bergurau je!! Jangan serang aku!!
Gop berlari bersembunyi di sebalik sofa. Ying menepuk dahi dan Fang menghembus nafas pasrah.
Ying: Dengar,hanya sebab kau lagi kuat dari kami semua tak bermakna kau patut tanggung semuanya seorang diri.
Yaya: Aku faham tentang tu,tapi aku nak tanya. Katakan kita berjumpa dengan semua Demon Lord yang lain, ada kemungkinan yang kurang akan abaikan aku kan?
Stern: Dan bukan tu je,korang mesti setia dengan tuan masing-masing. Kalau mereka suruh lawan macam mana?
Fang,Ying dan Gol termenung memikirkan kata-kata mereka berdua.
Eric: Kami tak faham sikit pun apa yang jadi sebenarnya tapi kami rasa ada betul juga apa yang Yaya cakap.
Hana: Korang....takkan khianat dia kan?
Ying: Itu......er.....
Stern: Macam nilah. Semua orang boleh ikut. Tapi kalau ada yang tak kena....
Yaya: Kita uruskan.
Yaya dan Stern berjabat tangan menandakan mereka faham satu sama lain memandangkan mereka orang yang sama cuma dari dunia berbeza.
SKIP TIME
Yaya sekarang berada dalam hutan, memburu raksasa liar untuk dijual di guild.
Yaya: Banyak ni cukup rasanya?
Yaya memandang timbunan raksasa di hadapannya.
Yaya: Baiklah. Mari balik.
Yaya apungkan semua raksasa tu kembali ke Flowerlily City dan terus ke guild untuk menjual raksasa yang dikalahkan.
Yaya: Saya nak jual semua ni boleh?
Sheilda ternganga memandang timbunan raksasa di hadapannya. Ada lebih 59 ekor.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...