Yaya: Hm~ Hm~
Yaya sekarang bercuti dari kembara dan masalah yang mungkin akan dihadapinya jika dia tak berhenti mengembara.
Yaya sedang bermain dengan Adudu dan Proboy. Misha dan Tasya bermain dengan arnab di kandang arnab. Gop tengah makan buah di rumah hijau.
Yaya: Dan......saya memang lagi.
Adudu: Macam mana kau boleh jadi pandai main kad ni?
Yaya: Anggaplah aku ada main secara senyap.
Semasa mereka sedang buat hal sendiri,pintu rumah Yaya dihempas buka oleh guildmaster,Suzy.
Suzy: Yaya! Kau kena tolong aku!!
Ying: Wait a minute!! Yaya,tak payah!
Yaya: Sekurang-kurangnya dengarlah dulu apa yang Suzy nak bagitahu.
Suzy: Ada masalah dengan guild sebenarnya. Sekarang banyak pengembara baru daftar masuk tapi kitorang tak cukup staff nak ajar mereka basic.
Yaya: Jadi kau nak aku jadi cikgu sementara di guild?
Ying: Tak. Boleh. Macam mana dengan pekerja guild yang lain?
Suzy: Semua pengembara yang rank-B ke atas tak ramai tapi kebanyakannya dah pergi ke bandar lain. Yang ada rank-C ke bawah je.
Yaya: Aku rank apa?
Suzy: Itulah yang aku nak cakap ni!
Suzy serahkan sekeping kad berwarna hitam dengan nama Yaya.
Suzy: Mulai sekarang,kau adalah satu-satunya pengembara rank-S di bandar ni!!
Yaya: Seriuslah?! Terima kasih!
Ying: Jangan amb-
Yaya: Aku setuju!
Ying: *tarik telinga* Kenapa....
SKIP TIME
Beberapa hari kemudian,Yaya kini bersama pengembara rank-C ke bawah akan mengajar pengembara baharu untuk sertai guild.
Thomas: Baiklah,nama saya Thomas dan saya salah satu pengembara veteran di guild ini. Hari ni kita akan tengok sama ada kamu semua layak atau tak untuk jadi pengembara.
Mereka semua berada di padang milik guild untuk ujian. Ada target yang diletakkan di hadapan mereka.
Thomas: Bermula dari sini, tunjukkan kebolehan mengawal magik kamu semua.
Semua pengembara baru mula menggunakan low-tier spell macam Fireball atau Water Shot. Tapi ada beberapa pengembara yang nampak macam ada harapan.
Yaya: Nampaknya pengembara tahun ni ada bakat.
Thomas: Tapi..... kebanyakan dari mereka nampak macam berlagak.
Pengembara#1: Nampak? Aku sorang je yang boleh guna Flame Spear!!
Pengembara#2: Kau guna Flame Spear? Aku boleh guna Flame Thrower tahu tak!
Thomas: Nampak tak?
Yaya: Nampak gaya macam ada pergaduhan akan jadi.
Thomas: Kalau itu terjadi,saya harapkan cik untuk hentikan mereka.
Yaya: Sediakan katil dan ubat untuk pulihkan mereka. *cracking knuckle*
Selepas beberapa ujian dijalankan, lebih kurang 20 orang saja yang lulus ujian untuk jadi pengembara.
Thomas: Tahniah! Kamu semua dah lulus ujian untuk jadi pengembara! Sekarang,masa untuk tugasan pertama kamu semua.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
DiversosKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...