Chapter 64

23 3 0
                                    

Keesokannya,walaupun langit sentiasa senja,Yaya dan Stern meneruskan perjalanan menuju ke arah Demon Kingdom. Dorothy masih duduk dalam bola graviti sebab takut dia lari.

Stern: Kita dah nak sampai dah.

Mereka bertiga memandang kerajaan yang terletak tidak jauh dari mereka. Lebih kurang beberapa jam perjalanan lagi.

Yaya: Lepas ni kita akan jumpa Demon Lord yang lain. Selain Diego dan Ariel.

Dorothy: Kau apa?!?

Yaya: Kau tak tahu? Ada kerajaan yang ditubuhkan oleh Demon Lord.

Dorothy: "Macam mana Intel ni boleh terlepas?! Kan S ada rangkaian maklumat yang terbaik dalam Black Order!"

Stern: Kau rasa mereka akan sambut kita ke tak?

Yaya: Harap-harap mereka takdelah ganas sangat.

Mereka meneruskan perjalanan. Sebaik saja mereka berada di hadapan kerajaan tersebut,mereka nampak pintu gerbang yang diukir dengan tulang dan tengkorak raksasa. Malah,ada menara penjaga dan meriam sebagai mekanisme pertahanan.

Yaya: Boleh.....tahan jugak kerajaan ni.

Stern: 😑

Dorothy: Cantik...

Yaya dan Stern memandang Dorothy dengan muka seposen. Tiba-tiba pintu gerbang dibuka dan askar yang lebih besar dari manusia biasa dengan sayap di belakang memegang tombak keluar berhadapan dengan mereka.

Yaya: Kenapa ni?!?

Dorothy: Kau buat apa?!

Yaya: Aku pun tak tahu!

Stern: Rasanya....sebab aku kot.

Mereka berdua memandang Stern pelik.

Stern: Mungkin....sebab aura aku yang kuat. Tapi aku tak tujukan aura aku pada korang. Cuma pada musuh je.

Yaya: Patutlah.

???: Nanti!!

Kelihatan seseorang berdiri atas tembok pertahanan. Dia memandang Yaya dan Stern dengan tajam.

???: Mereka ke yang Ariel cakap?

??? melompat turun ke bawah dan mendarat dengan kemas. Dia merenung Yaya dalam tapi tak pandang Stern sikit pun.

???: Manusia? Macam mana ada manusia boleh sampai ke sini?

Yaya: Kau.....Kau siapa?

???: Kau tak kenal aku? Seriuslah? Demon Lord Katakuri. Pernah dengar?

(Demon Lord Katakuri)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Demon Lord Katakuri)

Katakuri: Kenapa kau datang ke sini dengan.......benda tu?

Katakuri menunjukkan Stern. Stern hanya mampu sabar saja.

Yaya: Benda? Dia manusia jugak lah!

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now