Selepas tiga hari perjalanan,mereka akhirnya tiba di kota besar,kota kerajaan Drinala.
Yaya: Besarnya.....
Nemu: Kan? Kota ni adalah antara yang terbesar dan didiami 700,000 penduduk.
Harrot: Akhirnya,kita dah sampai. Kejap lagi kita kena masuk,kamu ada pas masuk?
Yaya: Pas masuk?
Nemu: Pas masuk adalah bukti yang menunjukkan kewarganegaraan dan di mana kamu tinggal. Saya dah sediakan untuk cik.
Yaya: "Kiranya macam IC lah kan?"
Mereka berada di pintu masuk untuk memeriksa barangan sebelum dibenarkan masuk ke dalam kota. Nemu menyerahkan lelaki yang menghendap mereka pada pengawal di situ.
Nemu: Sekarang,mari kita masuk.
Kereta kuda berjalan melepasi pintu masuk dan Yaya nampak bangunan di sekelilingnya. Kebanyakkannya dibuat dari bata dan ada rumah tumpangan untuk pengembara. Bangunan di situ tak berapa tinggi dan sungai yang jernih mengalir.
Yaya: Cantik betul tempat ni.
Nemu: Kami dah sediakan rumah untuk cik di Royal Street.
Yaya: Eh?
SKIP TIME
Yaya: Eh?
Di hadapannya adalah rumah agam dengan berpuluh orang gaji setia menunggunya dan rumah tersebut agak besar. Reader boleh bayangkan macam rumah agam orang kaya yang ada air pancut di depan pagar.
Nemu: Di sinilah cik akan menetap sepanjang cik berada di disini. Saya pergi dulu.
Yaya masih ternganga memandang rumah tersebut.
Yaya: "Ini menyeramkan,dalam cara yang baik."
Yaya masuk ke dalam dan terpaku dengan hiasan dalaman ala filem 1945 dan lampu chandelier yang besar.
Yaya: "Ini memang rumah orang kaya ni."
Yaya naik ke tingkat atas dan dua orang pembantu rumah mengiringi Yaya ke biliknya. Sekali lagi Yaya terkejut kerana biliknya yang setanding dengan royal suite.
Yaya: "Why...."
Yaya letakkan beg di sebelah katil dan terus baring. Dia buka topi dan Adudu dan Proboy keluar memandangnya.
Proboy: Cantiknya bilik ni.....!!
Yaya: Terlalu....banyak.....tekanan..... dalam rumah.....
Adudu: Kau tak biasa lagi. Kami dah biasa dengan orang gaji dan rumah macam ni.
Yaya: Aku lebih rela tinggal di Common Street yang sesak dengan orang ramai dari Royal Street yang berikan tekanan.
Adudu: Nasib kaulah. Kau kena belajar adab dan tatasusila sebab nanti kau akan ke istana raja.
Yaya: Eh?
Proboy: Majlis penganugerahan akan diadakan di istana dan raja sendiri akan berikan anugerah tu. Dan ramai orang akan memandang dengan penuh harapan. Bestnya!!
Adudu: Adik.....
Adudu tunjukkan Yaya yang dah bergulung dalam selimut kerana tekanan yang dirasakan sangat berat, ditambah dengan apa Proboy kata.
Yaya: Aku nak balik!!!
SEMENTARA ITU
Misha,Tasya dan Frisa sedang berbaring di kandang arnab, dikelilingi oleh arnab dan juga Ying dalam bentuk arnab.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...