Yaya dan Sana duduk di meja makan.
Sana: Sebenarnya, nenek moyang keluarga saya pernah berhubung dengan keluarga awak.
Yaya: Untuk apa?
Sana: Tak pasti. Tapi.....rasanya ada kaitan dengan piramid di tengah pulau.
Yaya: Kenapa dengan piramid tu?
Sana: Mungkin....ada sesuatu yang ditinggalkan untuk keluarga Twilight. Sebab kami dah pernah cuba masuk tapi pintu takkan terbuka.
Yaya: Hm...
SKIP TIME
Yaya: Jadi....inilah pintu masuk piramid....
Yaya berada di hadapan piramid bersama anaknya. Mereka memandang pintu yang besar dan ada ukiran bintang.
Misha: Jadi.....macam mana nak masuk?
Frisa: Mesti ada mekanisme untuk buka pintu ni.
Yaya: Atau....kita kena guna kepandaian kita.
Muncul perkataan membentuk teka-teki di pintu masuk piramid. Yaya meneliti teka-teki tu.
Yaya: Ini....senang je.
Why the clear sky has no sunlight
And the cloud cry so much?Yaya: Senang je. Jawapannya.....
Yaya berbisik jawapannya pada pintu tu. Teka-teki menghilang dan pintu terbuka,membenarkan mereka masuk.
Eryan: Woah....
Yaya: Mari...
Mereka masuk ke dalam dan terkejut kerana di hadapan mereka adalah jalan yang berselirat dan panjang.
Yaya: Hebat....
Frisa: Arah mana kita nak pergi? Banyak pintu dan jalan.
Yaya: Hm....
Yaya memeriksa keadaan sekeliling dengan (Magic Eye) dan jumpa jalan yang betul.
Yaya: Ikut sana.
Mereka berjalan ikut laluan yang betul. Sepanjang perjalanan mereka kena selesaikan teka-teki dan berhadapan perangkap.
Frisa: Siapa yang buat perangkap macam ni!?
Frisa sekarang kena lepasi kapak berayun. Dia mengelak setiap kapak dan pada kapak terakhir,bajunya terkoyak sikit menampakkan perutnya.
Frisa: Aduh...
Yaya: Balik nanti mak jahit.
Mereka teruskan perjalanan. Setelah beberapa lama akhirnya mereka tiba di tengah piramid. Kelihatan mural di mana lapan individu bertanduk dengan seekor makhluk empat kepala.
Eryan: Mural ni nampak lama.
Mereka memeriksa sekitar tempat tu. Tasya memeriksa pasu berwarna kelabu dan menjumpai kepingan siling emas yang banyak.
Tasya: ⭐👄⭐
Eryan memeriksa patung yang diletakkan di hujung bilik. Patung tu ada tanduk dan kaki lembu.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
RandomKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...