Chapter 35

26 3 0
                                    

Yaya bangun awal pagi,masak sarapan dan kejutkan yang lain. Kemudian semua orang buat hal masing-masing.

Misha dan Tasya main kad dengan Adudu dan Proboy. Fang kemas rumah,Ying baring di kandang arnab, Gop di rumah hijau jaga tumbuhan. Yaya pulak baca buku dalam bilik.

Yaya: Sekali sekala berehat macam ni okey jugak. Takde masalah,takde serangan dan takde-

Kasumi: Cik Yaya!! Ada orang nak jumpa dengan cik!!

Yaya: *down* Why....

Yaya memakai topinya dan teleport ke luar rumah. Kelihatan Hana,Eric dan Key berada di luar rumah.

Yaya: Hana,Eric,Key! Masukkan!

Mereka masuk dalam rumah Yaya dan Yaya hidangkan teh untuk mereka bersama biskut mentega.

Yaya: Kenapa korang bertiga datang ni?

Hana: Sebenarnya.....boleh tak kami tinggal dengan kau? Untuk sementara?

KRIK KRIK~

Yaya: Ha?

Key: Macam ni Yaya. Sebenarnya...

FLASHBACK

Hana,Key dan Eric berada di rumah sewa mereka,sedang bersiap untuk tidur apabila...

PRAANG!!

Ada beberapa individu berjubah hitam pecah masuk dalam rumah dan cuba tangkap Hana. Mereka bertiga menentang semua individu tu.

Hana: Kenapa mereka nak tangkap aku ni!?

Key: Entah! Nak ambik darah kau kot!

Eric: Ini bukannya masa nak buat lawak!!

Mereka bertiga mengalahkan semua penculik tu tapi rumah sewa mereka dah hancur. Mereka terpaksa membayar sewa termasuk duit untuk kerosakan rumah sewa dan cari tempat lain.

FLASHBACK

Key: Macam tulah ceritanya...

Yaya: Kesian...

Hana: Jadi,boleh kami tumpang tinggal di sini? Sampai kami jumpa rumah baru! Janji!

Yaya: Hm...dah keadaan memaksa, korang boleh tidur di estet aku. Ada banyak bilik kosong.

Hana: Yeay!! Terima kasih Yaya!!

Eric: Akhirnya aku dah tak payah angkat barang korang berdua ke sana sini lagi dah.

Key: Lega nampak.

Mereka bertiga pun menumpang tinggal bersama Yaya.

SKIP TIME

Hari tu,sekeliling estet keluarga Twilight dipenuhi salji. Pokok menggugurkan daun dan tumbuhan menunggu masa untuk keluar. Itu bermakna....

Yaya: Musim salji! Yeay...!!

Yep,musim salji telah tiba di bandar Flowerlily. Dan dah tentu Yaya tak sabar nak main salji. Dia terbang keluar dan landing atas timbunan salji yang tebal.

Yaya: Akhirnya....dapat jugak aku merasa salji. Hehehe...

Ying bersama arnab yang lain berkumpul di hadapan tempat pengadang api untuk panaskan diri.

Ying: Brrr!! Sejuk betul hari ni.

Gop berhibenasi sampai musim sejuk pergi jadi dia dan beruang yang lain tidur dalam rumah hijau.

Gop: Zzz~

Fang bersama salamander berkumpul dan duduk mengelilingi unggun api.

Fang: Sejuk....

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now