Paris: Kau yakin dengan keputusan kau?
Yaya sekarang berada dalam timbunan buku yang berkaitan sejarah dunia. Dan dia masukkan semua buku tu dalam topi untuk dibawa balik.
Yaya: Dah tentu. Lagipun aku teringin nak ada perpustakaan sendiri di rumah.
Paris: Aku ingat kau nak minta petunjuk tentang ibu bapa kau.
Yaya: Mulanya memang aku nak tapi bila fikir balik,mungkin ada sebab kenapa mereka tinggalkan aku. Jadi, aku akan cari sendiri kenapa mereka tinggalkan aku dan dapatkan harta keluarga Twilight.
Paris: Haih,aku tak faham kau ni.
Yaya: Kau memang tak faham.
Yaya berjalan keluar meninggalkan Paris. Sebelum dia keluar dia memandang Paris dan berkata
Yaya: Manusia memang susah nak faham penyamar.
Yaya meninggalkan Paris. Paris sekadar tersenyum sambil mengusap tanduk di kepalanya.
Paris: Dia tahu yang aku bukan manusia. Tapi dia belum tahu siapa diri aku yang sebenarnya.
SKIP TIME
Yaya: Home sweet home!!!
Sekembalinya Yaya di rumah,dia terus baring atas sofa bersama anaknya. Gop ke dapur untuk cari makanan,Fang dan Ying memeriksa keadaan arnab dan salamander.
Misha: Penatnya....
Tasya: Sama....
Eryan: Perjalanan balik rumah lagi lama dari perjalanan ke sana.
Yaya: Apapun,sekarang kita dah balik. Esok,mama ada benda nak buat. Boleh kamu semua bantu?
Frisa: Boleh je?
KEESOKANNYA~
Frisa: Apa ni mak?
Frisa memandang benda di hadapannya. Ada jarum,roda,tempat letak kaki dan benang.
Yaya: Inilah mesin jahit. Mama yang buat sebab nak jahit baju ambik masa sikit. Jadi mama buat sendiri mesin jahit dengan barang yang Bobby bagi dan benang dari bulu kambing yang Derek berikan.
Yaya duduk di kerusi dan mula menggerakkan mesin tu.
Yaya: Frisa,pintal bulu jadi benang dan letak di sini.
Frisa: Baik.
Yaya: Eryan,ambik benang warna biru dalam bilik.
Eryan: Okey!
Yaya: Misya,Tasya kamu berdua tolong kumpulkan baju bila dah siap.
Tasya: Baik....
Yaya mula menjahit baju dengan pantas dan akhirnya,dia berjaya menyiapkan winter coat berwarna kuning keemasan dengan corak bunga biru.
Yaya: Ha! Dah siap!!
Tasya: Wah!! Cantiknya!!
Yaya: Kan....!!
Ying: Apa kau buat tu?
Yaya: Ying! Cuba pakai winter coat ni!
Ying hanya turutkan Yaya. Dia pakai winter coat tu dan tarik penutup kepala.
Yaya: Cantiklah....!!
Ying: Selesa juga baju ni.
Eryan: Mak boleh buat lagi kan?
Yaya: Dah tentu. Eh?
Yaya ternampak sekumpulan individu berjalan ke arah mereka. Salah seorang memakai sut mahal manakala yang lain sut hitam dan kaca mata.
YOU ARE READING
YAYA: RICH WITCH
AcakKalini kita tengok kisah Yaya pula bila di dunia lain, dia adalah ahli sihir dengan duit sana sini. Yaya: Aku?! Author: Ya,kau pulak. Yaya: Yelah. Author dapat ilham dari: I've been Killing Slime for 300 Years and become the strongest x Kuma Kuma K...