Chapter 55

16 4 0
                                    

Yaya: Diego,kita kena berbincang.

Yaya memandang Diego yang baru nak makan sarapan di beranda.

Diego: Duduk dulu. Apa dia?

Diego arahkan dayang istana menyediakan sarapan untuk Yaya.

Yaya: Semalam,saya jumpa dengan permaisuri duyung dan dia bagitahu saya tentang Hydra Of Starfall dan Sky Castle.

Diego: Jadi kamu tahu lah ya.

Yaya: Ya. Saya nak tahu....pintu gerbang di bawah istana....boleh menghubungkan dengan dunia lain tak?

Diego: Boleh tapi dunia apa saya tak tahu. Dunia yang dihubungkan adalah rawak jadi peluang untuk ke dunia yang kamu nak adalah rendah.

Yaya: Tak kisah! Saya nak guna pintu gerbang tu untuk cari Sky Castle!

Diego: Apa kena-mengena pintu gerbang dengan Sky Castle??

Yaya: Sky Castle bukan lagi di dunia ni.

Diego: Hm?! Bukan di dunia ni?!

Yaya: Haah! Aku sendiri tak tahu macam mana nak cakap tapi itulah yang aku tahu.

Diego: "Mungkin...." Kalau macam tu, saya rasa baik kalau kamu tak guna pintu gerbang tu.

Yaya: Sebab apa?

Diego: Sebab pintu tu hanya boleh digunakan oleh Demon macam aku.

Yaya: Oh~ Tidak mengapa.

Diego: ??

Yaya melukis bulatan magik di dinding dan menitiskan darahnya. Bulatan tu bercahaya dan muncullah...

Diego: Haaaaa?!?

Demon Lord Ariel,Demon Lord yang Yaya tak sengaja summon sebelum ni. Ariel memandang sekelilingnya keliru sebelum ternampak Yaya yang bercekak pinggang.

Ariel: Kau lagi? Ada apa pula kali ni?

Yaya: Kawan kau ke?

Yaya tunjukkan Diego yang tengah berpeluh teruk. Ariel berjalan ke arahnya dan....

Ariel: Cheater!!

Ariel menumbuk Diego bertubi-tubi tetapi Diego hanya membiarkan saja walaupun takde sebarang kecederaan.

Ariel: Penipu! Penipu! Penipu! Kata nak bersama sampai ke akhirnya!

Diego: Ariel,itu semua....

Yaya: Err......apa yang sedang berlaku?

Diego memeluk Ariel untuk menenangkan dirinya.

Diego: Dah. Lepaskan semuanya.

Ariel: Tipu. Hisk.....

Yaya: Diego....saya rasa jadi seorang raja tak bermakna kau boleh suka hati hancurkan perasaan orang lain.

Diego: Kejap! Ini bukan apa yang kau fikirkan!!

SKIP TIME

Yaya: Jadi,sila terangkan.

Yaya duduk di hadapan Diego yang kembang rambut dan Ariel yang dah berhenti menangis.

Diego: Sebenarnya....saya dan Ariel ni....kami pernah.....

Yaya: Pernah apa?

Diego: Pernah....erm....

Ariel: Kami pernah bercinta tapi putus!

BAM!

Yaya: Oh..... rupanya kau ni playboy rupanya. *aura menyeramkan*

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now