Chapter 8

73 6 0
                                    

Yaya dan yang lain sekarang berada atas Fang. Dia membawa mereka ke tempat tinggalnya untuk majlis perkahwinan.

Yaya: Kau ni,cakap biarlah jelas.

Fang: Maaflah. Abang aku nak kahwin dan aku kena balik kejap.

Ying: Naga pun ada majlis perkahwinan?

Fang: Mestilah. Bukan manusia je.

Yaya: Tapi,takpe ke kami ikut sekali?

Fang: Takpe,korang tetamu aku masa jadi boleh korang tengok majlis perkahwinan naga.

Frisa: Kalau tak salah,majlis makan untuk sesi pagi dan acara utama sesi malam.

Eryan: Sebab naga suka berkumpul beramai-ramai kalau ada majlis atau aktiviti.

Yaya: "Dah macam manusia."

Tasya: Mama,Tasya haus....

Yaya: Kejap ya. Fang,nampak sungai dekat sini?

Fang: Ada. Kejap.

Fang mendarat dekat sungai dan mereka turun untuk segarkan diri. Tasya dan Eryan minum air sungai untuk hilangkan dahaga.

Ying: Korang,aku sedar sesuatu.

Yaya: Kau pun?

Frisa: Apa dia?

Tiba-tiba mereka dikelilingi oleh badan berkulit hijau.

MAD RHINO
RANK-B

Yaya: Kenapa dengan mereka ni?!

Fang: Sebab tempat ni kawasan mereka rasanya.

Yaya: Pulak....

Salah seekor badak berlari ke arah Yaya dan merempuhnya tetapi...

Yaya: Bosan.

Yaya dengan pantas tumbangkan mereka sebab taknak sesiapa buat kacau.

Tasya: Mama! Badak ni ganggu kami!

Dengan pantas,badak tu dicampak oleh Yaya.

Eryan: Terima kasih.

Selepas menyegarkan diri,mereka sambung perjalanan dan akhirnya tiba di sebuah gunung.

Fang: Itulah Farrete Volcano. Tempat tinggal naga.

Fang mendarat dan mereka semua turun. Dia berubah kepada bentuk manusia.

Fang: Upacara perkahwinan waktu malam jadi sekarang hanya makan dan bergembira.

Yaya: Kenapa tak terbang terus ke puncak gunung?

Fang: Sebab kat situ ada perkampungan naga. Majlis diadakan di padang sebelah sana.

Eryan: Lama ke majlis ni?

Fang: Lepas tiga hari habislah. Jom.

Fang berubah kembali kepada naga dan mereka berjalan ke padang lapang di sebelah gunung berapi. Kelihatan banyak naga dari pelbagai jenis dan spesis berkumpul beramai-ramai.

Frisa: Ramainya...!!

Fang: Mestilah. Oh ya,hati-hati untuk tak berjalan atas pinggan atau...

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now